Hárommilliót kell fizetnie a pártoknak az adatainkért
Az Európai Parlament magyar tagjainak választásán listát állító pártok hárommillió forintért juthatnak hozzá a választók név- és lakcímadataihoz a közvetlen kampány érdekében.
Az Európai Parlament magyar tagjainak választásán listát állító pártok hárommillió forintért juthatnak hozzá a választók név- és lakcímadataihoz a közvetlen kampány érdekében.
Noha a közvélekedés szerint a magyar választók nem túl szívesen támogatnak női politikusokat, a Medián számai ennek az ellenkezőjét mutatják.
Kezdő pártelnökkel, megosztott tagsággal, ideológiai bizonytalansággal sújtva indulnak neki az európai parlamenti választásoknak.
Tizenegy párt helyét sorsolta ki a Nemzeti Választási Bizottság órákkal az után, hogy lejárt az ajánlások leadásának határideje.
A hét, már korábban nyilvántartásba vett lista mellett további négyet jelentettek be. Így legfeljebb 11 párt, illetve pártszövetség listája szerepel majd május 26-án a szavazólapon.
Hiába van idén két választás is, ez békeidőszak. Ám eljön 2020. és 21., és nem lesz jó. Vélemény.
Mit adott nekünk az EU? – ezt a kérdést próbáljuk tisztázni rövid sorozatunkkal, amelyben összefoglaljuk, mire és hogyan költötték el az ország- és településvezetők el a Brüsszelből érkező támogatásokat. Első részben azokat a kirívó eseteket szedtük össze, amelyek értelmét még sokáig keresni fogjuk.
A legtöbben Londonban kívánnak élni választójogukkal.
Még az európai parlamenti választások előtt, Budapesten fog egyeztetni az olasz belügyminiszter Orbán Viktorral Budapesten.
Összegyűltek az ajánlások, így a Nemzeti Választási Bizottság nyilvántartásba vette az MSZP-Párbeszéd Magyarországért, a Lehet Más a Politika (LMP) és a Demokratikus Koalíció (DK) listáját a május 26-ai európai parlamenti (EP-) választásra.
Ön most a POLITICO Európai választások Playbook sorozatát olvassa. A cikk a bemutatott 19 uniós tagállam közül a magyarországi EP-jelölteket és a kampány érdekességeit foglalja össze a május 23-26-ai voksolás véghajrájában, benne interjúval Navracsics Tibor magyar EU-biztossal. Az összeállítást Lili Bayer és Ryan Heath készítette a hvg.hu két munkatársa, Gyükeri Mercédesz és Serdült Viktória közreműködésével.
Tombol a májusi európai választás kampánya, ahol ismert és kétes hírű figurák is feltűnhetnek, ahogy egykori kebelcsodák is.
A május 26-ai EP-választás lesz az első, ahol azok a kettős állampolgárok is szavazhatnak majd, akiknek nincs magyarországi,vagy más EU-tagállamban lévő lakcíme. A Fidesz és a vele szövetséges Vajdasági Magyar Szövetség (VMSZ) már be is indította a kampányt: a Vajdaságot teleszórták a „Mindannyian” feliratú plakátokkal, a VMSZ pedig sorra rendezi a kampányeseményeket, amelyeken szigorúan csak a Fidesz üzeneteit ismételgetik. Ukrajnában egyelőre nem látszik az EP-kampány, ott a választók még az elnökválasztás második fordulójával vannak elfoglalva.
Bajba került a Facebook, mert sokan a számlájára írják az illiberális erők felemelkedését. Bár a szemrehányás túlzó, Magyarországon tetten érhető a választók masszív befolyásolása az internetes óriás felületén. A kormánynak kedves médiatermékek szinte szőnyegbombázást hajtottak végre a 2018-as választások előtti pár hétben. A nemzetközi támadások miatt a Facebook irányváltást ígér, változtat működésén, és megszűri az EP-választás előtt a politikai tárgyú hirdetéseket. Nagyobb tétje lehet ennek, mint sejtenénk.
Szabadkán szónokolt egyet a kormányfő.
Szabadkán szónokolt egyet a kormányfő.
Az európai szocialisták frakcióvezetője üzent a magyar miniszterelnök, nem fog tudni elmenekülni a számonkérés elől.
Van előrelépés és létezik innováció a politikában Magyarországon? Hogyan lehetne legyőzni a Fideszt és mikor volt a legközelebb az MSZP a Fideszhez az elmúlt kilenc évben? Ez a Fülke, a hvg.hu közéleti podcastja.
Ezzel a névvel persze nem lesz nehéz nyerni a valaha volt legfurcsább brit voksoláson.