Kiderült, miért végződött látványos robbanással a Starship legutóbbi tesztje
Üzemanyagszivárgás, majd ebből fakadó problémák láncolata vezetett ahhoz, hogy megsemmisült a Starship a hetedik tesztrepülésén.
Üzemanyagszivárgás, majd ebből fakadó problémák láncolata vezetett ahhoz, hogy megsemmisült a Starship a hetedik tesztrepülésén.
Vizsgálódik az amerikai légügyi hatóság, miután az Atlanti-óceán mellett szárazföldre is hullott a SpaceX felrobbant rakétájából.
A pilóták által jelentett lézeres zavarások száma drámaian megnőtt decemberben.
Tűzgolyóvá vált landolás végén egy Falcon-9-es rakéta, emiatt az amerikai légügyi hatóság is vizsgálatot indított. Míg ez tart, egyetlen ilyen rakétát sem indíthat a SpaceX, ami a Polaris Dawn-küldetést is érintheti.
Ismét visszatérhet az űrbe a SpaceX Falcon 9 rakétája, miután az amerikai szövetségi légügyi hatóság (FAA) csütörtökön engedélyezte küldetéseinek folytatását – de a vizsgálatnak még nincs vége.
A légitársaságoknak 150 napjuk van lecserélni a hibás alkatrészeket.
Minden akadály elhárult, csütörtök délután indulhat el negyedik alkalommal is a Starship űrhajó.
A repülőgépgyártó azóta áll intenzív ellenőrzés alatt, hogy az év elején röviddel a felszállás után kiszakadt az egyik új repülőgép ajtaja. A termelés csökkentése a Ryanairt különösen sújtja.
A szárnyban is kárt tett a hajtóműről leváló borítás egy Boeing 737-800-as gépen vasárnap. A gép felszállt, de megszakította a repülést.
Ahogy nő a Starship által megtett távolság, úgy csökken a repülést követő vizsgálat időtartama – így egyre gyakrabban tesztelheti a rakétát a SpaceX. Legközelebb akár már május elején.
Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal szerint a Boeing 737 Max géptípus gyártásánál használt 89 alkatrészből csupán 56 felel meg a minőségi és biztonsági követelményeknek. Érdekes kérdés, hogy ilyesmire miért csak most, egy biztonsági incidens után derült fény.
Gond volt a gyorsítórakétával és az űrhajóval is a Starship második, egyébként viszonylag sikeresnek ítélt tesztje során, mutat rá a most lezárult vizsgálat.
Hónapokon át tartó próbálkozás után végre engedélyt kapott a Varda Space arra, hogy visszahozza a Földre az első űrgyárát.
Arra kérte a légügyi hatóság a légitársaságokat, hogy alaposan nézzék át a Boeing gépeiket.
Most a kormány vezérlőrendszerének csavarjaival van gond.
Minden szükséges engedélyt beszereztek, így november 17-én, pénteken ismét elemelkedhet a Starship, hogy megkerülje a Földet, majd visszaszálljon. Ez lesz a SpaceX rakétájának második tesztje, áprilisban nem sokkal az indítás után a földi irányítás megsemmisítette egy hiba miatt.
Akár november közepén útnak indulhat a SpaceX Starship, hogy az áprilisi, sikertelen teszt után ismét elemelkedjen, és ezúttal megkerülje a Földet.
Bár ránézésre hasonlít rá, a Pathfinder 1 léghajó felépítése teljesen más, mint az 1937-ben katasztrofális véget érő Hindenburg. A fejlesztést a Google társalapítója, Sergey Brin cége végezte, sokáig a legnagyobb titoktartás mellett.
Az Egyesült Államok repülőterein túl kevés a légiforgalmi irányítással foglalkozó személyzet, ez pedig szinte állandóan balesetveszélyes helyzetet teremt – mutatnak rá a legfrissebb adatok.
Elsőként az Airbus H125 és a Robinson R22 helikopterekkel kapcsolatban szeretné virtuális valóságban kideríteni a Szövetségi Légügyi Hatóság, hogy miként reagálnak bizonyos helyzetekre. Mindez a pilótákat is képzi.