Új közösségi oldalt indított a Google
Képtelen megbékélni a gondolattal a Google, hogy nincs működő, népszerű közösségi oldala. Úgyhogy megint megpróbálkoznak eggyel: a Plus és a Shoelace után itt a Keen.
Képtelen megbékélni a gondolattal a Google, hogy nincs működő, népszerű közösségi oldala. Úgyhogy megint megpróbálkoznak eggyel: a Plus és a Shoelace után itt a Keen.
Nem tud meglenni saját közösségi szolgáltatás nélkül a Google, ezért egy új ötlettel próbálkoznak. Csak aztán nehogy ez is a Google+ sorsára jusson.
Április másodikán leállítja korábbi, pusztán kísérleti céllal indított levelezőjét, az Inboxot a Google. Ugyanezen a napon zár be egyébként a Google+ is.
Miután 2018 októberében kiderült, több mint 3 éven át tátongott biztonsági rés a Google+ szolgáltatásban, és több mint 50 milliió felhasználó adatai szivárogtak ki, a Google úgy döntött, bezárja a közösségi hálózatát. Most az is kiderült, erre mikor fog sor kerülni.
Ennek már a fele sem tréfa: adatvédelmi szakértők szerint soha ennyi felhasználó adata nem került még veszélybe, mint a tavalyi évben. Mindez tudatosabb hozzáállást követel meg a felhasználóktól.
A Google közösségi szolgáltatásáról még októberben derült ki, hogy komoly adatbiztonsági rés tátongott a rendszerében. Egy új felfedezés most ennél is sokkal nagyobb problémát tárt fel.
Sokan egy vállrándítással reagálták arra, hogy a Google+ rendszerének egy komoly hibája miatt közel 500 ezer felhasználó adataihoz jutottak hozzá illetéktelenek. Ez viszont óriási hiba, mert bárki érintett lehet, akinek van egy gmailes e-mail-címe.
A Pentagonnal való együttműködést korábban is éles kritikai kísérte a Google falai között. Most egy, az elnyerhető pénzben is sokkal komolyabb lehetőségre mondtak nemet, mert úgy érzik, a szerződés nagyon nincs összhangban a vállalat irányelveivel.
A felhasználók csak nemrég szereztek róla tudomást, a Google előtt azonban már hónapok óta ismert volt, hogy közösségi oldalának rendszerével komoly probléma adódott. Bár a szolgáltatást azóta bezárásra ítélték, van rá mód, hogy a regisztráltak még ma megszabaduljanak fiókjuktól. Mutatjuk, hogyan.
Idén tavasszal nagy port kavart, hogy több tízmillió Facebook-felhasználó adatai kerültek illetéktelen kezekbe a Cambridge Analytica elemzőcég közvetítésével. Hétfőn este derült ki, hogy hasonló adatbiztonsági rés volt a Google rendszerében is. A vállalat márciusban fedezte fel, de egészen mostanáig nem szólt róla. Most viszont jobbnak látja végleg bezárni közösségi hálózatát.
13 év után hagyta el az egyik vezető szoftvermérnök azt a munkahelyet, amely után sokan ácsingóznak, és amelyről azt hitte, a haláláig ott fog dolgozni. Az ok: a cég kerüli a kockázatokat, másolja a versenytársak termékeit, kusza a stratégiája. A Google-ről van szó.
A közösségi oldalak nemcsak, hogy nem veszítettek népszerűségükből, de gombamód szaporodnak, és egyre több embert tudhatnak követőik között. Ha lépést akar tartani vásárlóival jobb, ha megfogadja ezt a néhány tippet.
A keresőóriás ezúttal az androidos játékokról választja le a korábban mindenbe belekényszerített Google+ közösségi szolgáltatását.
Úgy tűnik, a Google+ Photos bezárása csak a kezdet volt, a keresőóriás további jelentős lépésekre is elszánta magát közösségi hálózatával kapcsolatban.
A Google+ agresszív toborzása ellenére sem tudott még aktív közösséget építeni Magyarországon, szemben az olyan kis oldalakkal, mint az Instagram, a LinkedIn vagy a Pinterest – derült ki a KutatóCentrum Web2.0 Report legfrissebb felméréséből. A netezők egyharmada munkaidőben is használja a közösségi oldalakat, 16 százalékuk pedig úgy érzi, ha napokig nem lép be, sok mindenről lemarad. A legaktívabbak még mindig a nők és a fiatalok.
Használják, de nem értik igazán a Facebookot a közösségi kommunikációban érdekelt hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k). Joanelli Tamás, a Be Social közösségi marketing cég ügyvezetője szerint Magyarországon egyértelműen a Facebook (Fb) a legfontosabb közösségi oldal, de sok hibát követnek el használatával a vállalatok.
Egy éven belül a második stratégiailag fontos vezető távozik a Google-től. Egyikőjük az Androidért, másikuk a Google+ felelőse volt.
A közösségi webet használók egyharmada mobilról és munka közben is bejelentkezik kedvenc felületére – derült ki a KutatóCentrum idei első negyedéves Web2.0 Report felméréséből. Továbbra is a Facebook tudja leginkább aktivizálni a közösségét, míg a Google+ ugyan növelte regisztrált tagjainak számát, azoknak mindössze egyharmada aktív.
Átrendeződni látszik a közösségi média világa, ugyan továbbra is a Facebook vezet, azonban a vizualitásra építő oldalak egyre nagyobb teret nyernek – derült ki a KutatóCentrum legfrissebb Web2.0 Reportjából. A legaktívabb a Facebook közönsége, a legpasszívabbak a Twitter-felhasználók. A legidősebb közönsége a Google+-nak van, míg az Instagram, Viber és Snapchat egyértelműen a fiatalok közege.
Nem szükséges teljes nevet megadni a Google közösségi szolgáltatásában, miután a vállalat változtatott az indítás óta hatályban lévő elvein és szabályozásán.