700 kilométer hatótáv 5 perc alatt: itt a Hyundai új hidrogénautója
A második generációs Hyundai Nexo jelentősen továbbfejlesztett üzemanyagcellás hajtáslánccal debütált.
A második generációs Hyundai Nexo jelentősen továbbfejlesztett üzemanyagcellás hajtáslánccal debütált.
Az alacsony légellenállású és az elődjénél erősebb Hyundai Initium kipufogóján csak víz csepeg ki az útra.
A CR-V-re épülő új üzemanyagcellás modellbe hidrogént és áramot is lehet majd tölteni.
Sokkal kevésbé terhelik a környezetet, mint a dízelbuszok, és az elektromos társaiktól eltérően szupergyorsan feltölthetők és könnyűek az üzemanyag-cellás buszok, amelyek közül egy high-tech portugál-japán példányt, a Toyota-Caetano H2.City Goldot próbáltuk ki Pakson.
A dél-koreai gyártó egy elérhető árú új elektromos kisautót tervez piacra dobni az európai piacon.
Az újdonságot villanymotor hajtja, amely nem egy hatalmas akkumulátorból, hanem üzemanyagcellából nyeri a működéséhez szükséges energiát.
Mostantól már itthon is kapható a dél-koreai gyártó hidrogénnel tankolható villanymotoros újdonsága, amit egy Budapest környéki rövid menetpróba során volt alkalmunk tesztvezetni.
A divatterepjárót villanymotorok hajtják, de azok nem nagy és nehéz akkumulátorból nyerik a működésükhöz szükséges energiát.
A gigantikus drón egy feltöltéssel maximum 4 órányi repülésre lesz képes, és az önvezetés sem hiányzik belőle.
A töltési idő és a hatótáv nagyon is rendben van, most már "csak" a töltési infrastruktúrán lenne mit javítani.
Egy üzemanyagcellás autó több száz barra töltött hidrogéntartályaival szemben jó, ha megvan a bizalom.
Idén több mint hetven autót teszteltünk itthon vagy próbáltuk ki nemzetközi bemutatókon. Ebből a népes csapatból válogattuk ki a legemlékezetesebbeket.
Emlékeznek még Szalacsi Sándor tételmondatára, miszerint a szerkezet „a vízbűl veszi ki az oxigént”? Megfordítva ugyan, de lényegében ilyen elven működik a Hyundai Nexo, a márka futurisztikus, üzemanyagcellás autója. Kipróbáltuk.