Futurisztikus hidrogénes légi jármű készül Magyarországon
A gigantikus drón egy feltöltéssel maximum 4 órányi repülésre lesz képes, és az önvezetés sem hiányzik belőle.
hvg.hu
A villanymotor és akkumulátor alkotta páros mostanság egyre népszerűbb az autóiparban, azonban a nagyméretű, jelentős tömegű, illetve lassan tölthető akkumulátorcsomag komoly kihívások elé állítja a gyártókat.
Alternatív megoldásként egyes cégek évtizedek óta kísérleteznek az üzemanyagcellás megoldással, mely esetben a villanymotorok nem akkumulátorból, hanem nagynyomású hidrogénből fordított vízbontással nyert áramból nyerik az energiát. Ennek előnye többek közt a gyors tankolási lehetőség és a szerényebb tömeg.
Joggal merülhet fel a kérdés, hogy miért ne lehetne használni az üzemanyagcellás technológiát akár a repülésben is? A választ most Jakabszálláson adták meg, itt készül ugyanis egy hidrogénhajtású helikopter – írja a baon.hu. A készítők szerint ez lesz az első városi használatra szánt, többrotoros hidrogénes repülőeszköz, amely sorozatgyártásba kerülhet.
A Genevation Aircraft Kft. és az amerikai Alaka'i Technilogies által fejlesztett futurisztikus kinézetű és minimális tömegű légi jármű a tervek szerint 500 kilogramm hasznos terhet lesz képes szállítani, és mintegy 4 órát tölthet majd egyhuzamban a levegőben. Amennyiben minden jól megy, a négyrotoros és önvezetésre is képes Skai először 2023-ban szállhat majd fel.
Tavaly már 9 milliárd forint veszteséget fialt a kormány által felhizlalt Magyar Vagonnak a nagy egyiptomi kocsimegrendelés, amit anno még az oroszokkal hoztak össze. A spanyol Talgo felvásárlási kísérlete költséges kaland volt.
Jeszenszky Géza elfogadja Orbán Viktor meghívását a Karmelitába, mert van mondanivalója a számára. A fiáról azt mondta, úgy sejti, valami vallási és politikai fanatizmus áldozata.