szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A gigantikus drón egy feltöltéssel maximum 4 órányi repülésre lesz képes, és az önvezetés sem hiányzik belőle.

A villanymotor és akkumulátor alkotta páros mostanság egyre népszerűbb az autóiparban, azonban a nagyméretű, jelentős tömegű, illetve lassan tölthető akkumulátorcsomag komoly kihívások elé állítja a gyártókat.

Alternatív megoldásként egyes cégek évtizedek óta kísérleteznek az üzemanyagcellás megoldással, mely esetben a villanymotorok nem akkumulátorból, hanem nagynyomású hidrogénből fordított vízbontással nyert áramból nyerik az energiát. Ennek előnye többek közt a gyors tankolási lehetőség és a szerényebb tömeg.

Joggal merülhet fel a kérdés, hogy miért ne lehetne használni az üzemanyagcellás technológiát akár a repülésben is? A választ most Jakabszálláson adták meg, itt készül ugyanis egy hidrogénhajtású helikopter – írja a baon.hu. A készítők szerint ez lesz az első városi használatra szánt, többrotoros hidrogénes repülőeszköz, amely sorozatgyártásba kerülhet. 

A Genevation Aircraft Kft. és az amerikai Alaka'i Technilogies által fejlesztett futurisztikus kinézetű és minimális tömegű légi jármű a tervek szerint 500 kilogramm hasznos terhet lesz képes szállítani, és mintegy 4 órát tölthet majd egyhuzamban a levegőben. Amennyiben minden jól megy, a négyrotoros és önvezetésre is képes Skai először 2023-ban szállhat majd fel.

Hidrogénhajtású autót a közelmúltban egyébként több alkalommal is teszteltünk, ilyen volt a Honda Clarity Fuelcell, a Toyota Mirai, illetve a Hyundai Nexo.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!