szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az újdonságot villanymotor hajtja, amely nem egy hatalmas akkumulátorból, hanem üzemanyagcellából nyeri a működéséhez szükséges energiát.

A Land Rover Defender a világ egyik legnépszerűbb valódi terepjárója, ebből a típusból 1948 és 2016 között több mint 2 millió példány látta meg a napvilágot. 2019 őszén pedig feltűnt a színen a teljesen új kiadás, melynek 240 lóerős dízelváltozatát nemrégiben mi is alaposan leteszteltük.

Nyílt titok, hogy a gyártó egyre jobban nyit az alternatív hajtásláncok irányában, ennek jegyében pedig most bejelentették, hogy még az idén megkezdődik a hidrogénnel üzemelő Defender közúti tesztje.

JLR

Az egyelőre ismeretlen specifikációjú prototípusban a normál belső égésű motor helyét egy üzemanyagcella vette át. Ebben fordított vízbontással hidrogént és oxigént vegyítenek egymással, melynek eredményeképp áram és víz keletkezik. Előbbi hajtja a a kerekeket forgató villanymotort, utóbbi pedig kicsöpög az útra.

JLR

A két tartály percek alatt feltölthető hidrogénnel, melyet aztán 700 baros nyomáson tárol a rendszer. A villanyautókénál nagyságrendekkel kisebb és könnyebb akkumulátor ezúttal csak puffer szerepet tölt be.

JLR

Magyarországon jelenleg két üzemanyagcellás autó kapható, az új Toyota Mirai, illetve a nemrégiben általunk is kipróbált Hyundai Nexo. Negatívum, hogy hazánkban jelenleg csak egyetlen helyen lehet hidrogént tankolni.

MTI/Mohai Balázs

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!