5 perc alatt feltölthető villanymotoros autót próbáltunk ki: Magyarországon a Hyundai Nexo

Mostantól már itthon is kapható a dél-koreai gyártó hidrogénnel tankolható villanymotoros újdonsága, amit egy Budapest környéki rövid menetpróba során volt alkalmunk tesztvezetni.

5 perc alatt feltölthető villanymotoros autót próbáltunk ki: Magyarországon a Hyundai Nexo
A Hyundai 2018-ban dobta piacra üzemanyagcellás autóját, a Nexót, mely a hasonló működési elvű és 26-30 millió forintos Toyota Mirai szedánnal nagyjából egy időben most Magyarországra is megérkezett.

A 4,67 méter hosszú szabadidőautó itthoni hivatalos listaára 28 millió forint, a kínálatban egyetlen kivitel érhető el, mely gazdag alapfelszereltségű, és amelyhez további extrák nem rendelhetők. Nagy mennyiséget egész biztosan nem adnak majd el belőle, Németországban tavaly összesen alig több mint 200 ilyen modell fogyott.

László Ferenc
László Ferenc

Az üzemanyagcellás autók működése roppant egyszerű: fordított vízbontással hidrogént és oxigént vegyítenek, ennek eredményeként áram és víz keletkezik. Előbbi hajtja a villanymotort, utóbbi pedig kicsöpög az útra.

A rendszernek egy alig 1,56 kWh kapacitású pufferakkumulátorra van szüksége, szemben a villanyautók 30-100 kWh-s gigászi telepeivel. A 700 baros, vagyis hatalmas nyomású hidrogén három rendkívül ellenálló tartályban található.

László Ferenc
László Ferenc

A hidrogénfeltöltés nagyjából ugyanolyan gyors, mint egy normál benzines, vagy gázolajos autó megtankolása.

Komoly negatívum azonban, hogy Magyarországon jelenleg egyetlen helyen tankolható hidrogén, és egyelőre Európa-szerte is csak ritkán lehet találkozni hidrogén-töltőállomásokkal. A hidrogén kilogrammonként mintegy 3200 forintba kerül, és ennyiből nagyságrendileg 110 kilométer hatótáv jön ki.

László Ferenc
László Ferenc

Az alacsony légellenállású, rejtett kilincses, 19 colos kerekű Hyundai Nexóval ugyanúgy hangtalanul lehet suhanni, mint az úgymond normál villanyautókkal.

A 163 lóerős teljesítmény, illetve a 395 Nm-es nyomaték nem várázsolja sportkocsivá a típust, melynek dinamikája leginkább egy 2 literes dízelmotorral szerelt normál autóéhoz hasonlítható.

László Ferenc
László Ferenc

A 0-ról 100-ra 9,2 másodperc alatt felgyorsuló 1,8 tonnás újdonság végsebessége 179 km/h. A meglepően tágas utastérben kényelmes az utazás, a műszerfalon egy 7 colos digitális műszeregység és egy 12,3 colos érintőképernyő található.

A zöld rendszámozható Nexo WLTP-szabvány szerinti hatótávja 666 kilométer, de a típussal 2019-ben 778 kilométeres rekordtávolságot is sikerült megtenni.

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.