Vitézy Dávid szerint Lázár János szavait cáfolják a MÁV-vezér kijelentései
A HÉV-járművásárlással és a járatritkítással kapcsolatos kommunikációban is ellentmondást talált Vitézy Dávid.
A HÉV-járművásárlással és a járatritkítással kapcsolatos kommunikációban is ellentmondást talált Vitézy Dávid.
Hegyi Zsolt szerint az InterCity-késések ötöde a balatoni vonalakon keletkezett, mert a nagyobb igénybevétel miatt túl sok idő megy el a fel- és leszállással.
Október 15-étől lépnek életbe a változások.
A volt közlekedési államtitkár értékelte a kormány 2035-ig szóló közlekedésfejlesztési stratégiáját, amely korlátozó erővel bír a kivitelezhető beruházásokat illetően. Vitézy nehezményezi, hogy a stratégiában semmiféle érdemi vasútinfrastruktúra-fejlesztés nem szerepel, úthálózatfejlesztés viszont annál több. Bár Lázár János közlekedési miniszter lényegében ígéretet tett a HÉV-ek járműcseréjére, ez nem szerepel a stratégiában, így 2035-ig – jogszabályilag – nem finanszírozható.
Két, egymásnak teljesen ellentmondó és csak pár hét különbséggel, de ugyanott, a MÁV–HÉV-nél készített menetrendi tervezet is létezik. Eddig csak a szakmai-politikai botrányt kavart, járatritkításról szóló októberi változat volt ismert, most előkerült egy augusztusi, amelyben erről még szó sem volt. Vajon mi változott néhány hét alatt?
A HÉV járatritkítási tervének kiszivárgása és az ezt követő szakmai-politikai botrány első áldozata a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatója, Nagy Gábor lett, akit csütörtökön menesztettek, nem sokkal Lázár János szakminiszter témába vágó kirohanása után – értesült a HVG. A MÁV lapunknak megerősítette az azonnali távozás hírét.
Nógrádi Péter arról érdeklődött, hogy kiről és milyen összefüggésben írt az építési és közlekedési miniszter a Facebookon.
A HÉV-ek tervezett ritkítása miatt esett egymásnak a két politikus.
Az építési és közlekedési miniszter a HÉV-ek tervezett ritkításáról szóló cikkünkre reagált.
Drasztikusan csökkenhet a járművek száma az állami kézbe került HÉV-vonalakon, a MÁV vezetője szerint viszont még nincs döntés.
A vasúttársaság vezérigazgatója szerint ha lesz is változás, azt az utasok túlnyomó többsége nem is fogja érzékelni.
A főpolgármester szerint a kormány nem teszi a dolgát, ehelyett járatritkítást tervez a HÉV-nél, amit elfogadhatatlannak nevezett. Egyetértett vele Vitézy Dávid is, bár ő a kormány és Lázár Jánosé mellett Tarlós és Karácsony felelősségét is felvetette. A BKK szakmai igazgatója pedig részletesen elemezte a HVG-nek, miért rossz az ötlet, és miért „csapda” az, amibe a kormányzat kényszeríteni akarja őket.
Csúcsidőben a ráckevei H6-os HÉV-en 18 százalékos, a gödöllői H8-ason 13-23 százalékos, míg a csepeli H7-es vonalon 12 százalékos férőhelycsökkenést okozna az állami fenntartó járat- és kapacitásszűkítési terve. Mióta az államé a HÉV, jobban rohad, mint előtte: a kocsik átlagéletkora már közel 50 év, újak vásárlására nincs pénz.
A 2-es villamos egyik szakaszán még jelenleg is szivattyúzzák a vizet.
Több mint 700 rendőrrel tartottak erődemonstrációt az elmúlt hónapokban a gödöllői és csömöri HÉV-vonalon, de a HVG által megkérdezett utas és BKK-ellenőr szerint így is bőven vannak rázós helyzetek, drogosok, lopások, molesztálás. Már vannak testkamerás HÉV-rendészek, és gondolkodnak a kamerákon is. A 40-50 éves kocsik cseréjén viszont nem.
A BKK teljes felszíni járműflottáját felmatricázzák, a villamosok vezetőfülkéire és a HÉV-szerelvényekbe is kerül a kódokból, amelyekkel érvényesíthetőek az egyszeri utazásra szóló mobiljegyek.
Karbantartás miatt van szükség a helyettesítésre.
Ünnepnapi közlekedési rend lesz érvényben.
Az esetet pedig hamisan dokumentálta, azt jelentve, hogy a helyszínre kiérkezve nem talált senkit.
A VEKE azt mondja, Lázár javaslata annyiba kerülne, amit nem tud Budapest kifizetni. A Közlekedő Tömeg szerint Lázár arra tett javaslatot, hogy az utasok egy "kormánypárti" vármegyebérlet, és egy "ellenzéki" Budapest-bérlet közül válasszanak.