Duplacsuklós Ikarus: felbukkant az egyetlen példányban készült szuperhosszú busz
A ritkánál is ritkább magyar autóbusz sokáig eltűntnek volt nyilvánítva, most azonban életjelet adott magáról.
A ritkánál is ritkább magyar autóbusz sokáig eltűntnek volt nyilvánítva, most azonban életjelet adott magáról.
A rendszerváltás előtt bő másfél évtizeddel az amerikai piacon is megjelent az Ikarus, amelynek 286-os modellje sokáig szelte az amerikai utakat.
Lassan két év telt el azóta, hogy évi 1000-1200 busz gyártását ígérte a kormány, ennek nagyjából harmadát sikerült teljesíteni. Jó busziparhoz persze innovatív és potens gyártók is kellenének, a hazai szereplők azonban még mindig az Ikarus feltámasztásával vannak elfoglalva.
Ez első példányokat már át is adták a honvédségnek. A buszok több funkciósak, mert kórházi, labor, illetve csapatszállítási feladatokat is el tudnak látni.
De ilyen buszokkal utaztak az IBUSZ-os turisták is és a Ferencváros focistái is.
A sofőr már nem tudta megfékezni a tüzet. Utasok nem voltak a buszon.
Olvasóink közül megszületésük után nem sokkal vélhetően többen is ilyen négykerekűben szívták a friss levegőt.
Sokat kellett várni a szerződés aláírása után, hogy minden jól haladjon a gyártással, most azon dolgoznak, hogy a nyár végére készen legyen a 180 csuklós busz.
Magyarország hitelt is biztosít ahhoz, hogy Iránban megindulhasson az Ikarus-buszok gyártása.
Az egykoron világhírű magyar autóbuszgyártás néha meglepően furcsa modelleket is produkált.