Fotók: kigyulladt egy régi helyközi Ikarus a mecseki szerpentinen
Ezek a járművek sem mai darabok, húszéves lassan a legfiatalabb is.
Ezek a járművek sem mai darabok, húszéves lassan a legfiatalabb is.
A ritkánál is ritkább magyar autóbusz sokáig eltűntnek volt nyilvánítva, most azonban életjelet adott magáról.
A rendszerváltás előtt bő másfél évtizeddel az amerikai piacon is megjelent az Ikarus, amelynek 286-os modellje sokáig szelte az amerikai utakat.
Minden korábbinál élesebb fenyegetést küldött a világ országainak Donald Trump, miután visszaállította az Irán elleni amerikai gazdasági szankciókat „Aki kereskedik Iránnal, nem kereskedhet az USA-val” – írta egy Twitter-üzenetben. Már vannak vállalatok, amelyek engedtek Trumpnak.
Bár a közlekedési múzeum most nem látogatható, mert új helyre költözik, a tervek szerint az egykori északi járműjavító helyére, a gyűjteményét bővítik. Most két olyan Ikarus buszt vettek, amelyek több város lakóinak ismerősek lehetnek itthon. Az egyik az egész világ busztermelésének egyik legnagyobb darabszámban előállított szóló busza.
A Munkácsy-díjas formatervezőt, Finta Lászlót 84 éves korában érte a halál. Az ő munkája nyomán keltek életre a 200-as Ikarusok is.
Lassan két év telt el azóta, hogy évi 1000-1200 busz gyártását ígérte a kormány, ennek nagyjából harmadát sikerült teljesíteni. Jó busziparhoz persze innovatív és potens gyártók is kellenének, a hazai szereplők azonban még mindig az Ikarus feltámasztásával vannak elfoglalva.
Ez első példányokat már át is adták a honvédségnek. A buszok több funkciósak, mert kórházi, labor, illetve csapatszállítási feladatokat is el tudnak látni.
De ilyen buszokkal utaztak az IBUSZ-os turisták is és a Ferencváros focistái is.
Kreatív indokkal venne gyártelepet a XVI. kerület: nehogy migránsok legyenek ott. A sajtótájékoztató végén a helyi nyugdíjasok összecsaptak az Együtt képviselőjével.
A sofőr már nem tudta megfékezni a tüzet. Utasok nem voltak a buszon.
Olvasóink közül megszületésük után nem sokkal vélhetően többen is ilyen négykerekűben szívták a friss levegőt.
Az új busztípust a honvédelmi és belügyi tárca rendelésére fejlesztették ki. Körülbelül 30-40 darabot még március közepéig leszállítanak a megrendelőnek a tervek szerint.
Egyre kínosabb a metrópótlónak szánt új buszok ügye, és még mindig bizonytalan, forgalomba állnak-e valaha ezek a járművek.
Névvita is hátráltathatja az új budapesti metrópótló buszok ügyének rendezését. Az Ikarus Egyedi Kft. az IKARUS vállalatcsoport szerint már nem használhatná ugyanis az IKARUS nevet, és emiatt perre mentek.
Sokat kellett várni a szerződés aláírása után, hogy minden jól haladjon a gyártással, most azon dolgoznak, hogy a nyár végére készen legyen a 180 csuklós busz.
Magyarország hitelt is biztosít ahhoz, hogy Iránban megindulhasson az Ikarus-buszok gyártása.
Attól, hogy nincsenek sínek, még járhat a villamos, és szikrázhat a felsővezeték.
Ezzel a járművel környezettudatos módon és a legnagyobb csendben szállíthatók a gyerkőcök. Csendben persze csak a busz lesz, a gyermekek nem feltétlenül.
Az egykoron világhírű magyar autóbuszgyártás néha meglepően furcsa modelleket is produkált.