Fotók: Ilyen az új magyar csuklós busz
Ez jelenleg az egyetlen hazai gyártású csuklós busz.
Régen minden jobb volt, hangzik az ismert és kétes érvényességű mondás. Ennek az opálos, Tibi csoki ízű, majálisos, barna szofis nosztalgiának eredtünk a nyomába Budapest egyik kedvelt kertvárosában, és felfedeztük az egykor volt szocialista nagyvállalat, az Ikarus kihalt gyártelepét.
2016. májusban hirdette meg a kormány a nemzeti autóbusz-gyártási programot. Az eddigi legnagyobb megrendelés egyelőre bebukni látszik.
Ma hivatalosan is bemutatták az új magyar autóbusz, az Ikarus V127 LNG terveit.
A BKV Figyelő szerint forgalomból kivont Ikarusokat újítanak fel a 3-as metró felújításának kezdetére, hogy ismét utcára küldjék azokat a metrópótláshoz átirányított korszerű buszok helyén.
Már hazai pályán futja köreit az az Ikarus 489-es Polaris, amely 2001-ben készült és 15 év szolgálat után most vontak ki a forgalomból, a Közlekedési Múzeum Nagy-Britanniából hozatta Magyarországra.
Szokatlan ma már, de a hatvanas években ilyen nyitott Ikarusok is járták a várost. Most a fővárosi közlekedési vállalatnak újra van egy.
180 új buszra kapott megrendelést az Ikarus Egyedi Kft.
Hiánypótlónak nevezte a Közlekedési Múzeum igazgatója azt a faros Ikarus buszt, amely csütörtök délután érkezett meg hozzájuk. Az 1973-ban gyártott járművet restaurálják majd.
Nyitott ajtóval közlekedett egy utasokkal teli busz Veszprémben. Az RTL Híradó egyik nézője is buszon ült és felvételt készített. Állítása szerint a busz ajtaja elromlott, a sofőr megpróbálta becsukni, de miután az nem sikerült elindult. A helyiek szerint a buszok többsége rossz állapotban van - hangzott el a keddi hírműsorban.
Az Ikarus ismét exportra akar termelni, ezért átállnak az évi 3000 busz gyártására.
Tarlós lengyel buszokkal akarná pótolni a felújítandó 3-as metrót, de a kormány most közölte, kidolgoznak egy nemzeti buszgyártási stratégiát, és a főváros is vegye ezt figyelembe.
Pénteken jár utoljára a 86-os busz Budapesten. Ebből az alkalomból két nosztalgiajármű, egy Ikarus 180-as és egy Ikarus 280-as busz is közlekedik a vonalon. Akinek nem sikerül elcsípnie, késő este a Bogdáni úti végállomáson mindkét járművet megnézheti, vagy akár le is fotózhatja – közölte a BKV.
Valóságos tákolmány volt az első csuklós busz Budapesten, még dömperalkatrész is volt benne, ennek ellenére 35 ezer kilométert futott minden különösebb gond nélkül. Éppen 55 évvel ezelőtt utazhattak vele először az utasok. Akár 130-an is felfértek rá – idézi fel a Magyar Nemzet.
Az iráni piac jó lehetőségeket nyújthat az Európai Unió, Magyarország és Kína számára is - mondta a köztévében Kia Golesorkhi, Magyarországon élő iráni közgazdász. Szerinte még az Ikarus-alkatrészek importja is újraindulhat.
Van egy széthullott Ikarus busza, esetleg egy szolgálatból rég kivont Csepel márkájú katonai mentője? Csak szóljon Tóninak, és fél év múlva csillivilli állapotban kaphatja vissza, amivel aztán nagyot menőzhet a haverok előtt. Polgáron működik egy vállalkozás, amely nemcsak hogy Európában egyedülálló, de lassan az üzleti logikát is megfordítja. Őrültek busz- és teherautó-felújító üzemében jártunk – egy csirketelepen.
Nosztalgia Ikarus-utazásokon vehettek részt egy napra a szentpéterváriak, nem is kis pénzért. Egy orosz tudósító nem mindennapi eseményként jellemezte az akciót és annak résztvevőit, a "ragyogó Ikarusokat".
A V127 V2 típusú járműveket részegységekre bontva szállítják a BKV-hoz.