szerző:
hvg.hu

A ritkánál is ritkább magyar autóbusz sokáig eltűntnek volt nyilvánítva, most azonban életjelet adott magáról.

Az Ikarusnál 1988-ban készült egy a maga nemében mindenképpen különleges, duplacsuklós autóbusz. Az igen hosszú Ikarus 293-at a budapesti és pécsi forgalomban is tesztelték, de végül nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A többek közt túl gyenge motorja miatt is kritizált típusból végül nem is készült több példány.

Az egyetlen Ikarus 293-ast 1992-ben a saját kerekein gördülve kivezették Iránba, és az enyhén módosított, erősebb motorral szerelt autóbusz 2008-ig volt ott használatban. Sokáig úgy lehetett tudni, hogy a nyolckerekű különleges járművet szétvágták, megsemmisítették, de most felbukkant róla néhány friss felvétel.

Az Iho.hu szerint egyelőre nem tisztázott, hogy hogyan lehetne hazahozni és felújítani a különleges Ikarust, mint ahogy azt sem tudni, hogy egyáltalán megválnának-e tőle Teheránban. A portál arról is beszámol, hogy a jelenleg aktuális szabályozás értelmében az Ikarus 293 Magyarországon nem közlekedhetne a forgalomban, ahhoz ugyanis túl nagy méretű.

Érdekesség, hogy két évvel ezelőtt a BKV egy Ikarus 293 replika építésébe kezdett volna, de végül ezt az ötletet elvetették.

(Nyitókép: Instagram / iran_classic_bus_truck).

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Tolatóradar: Mennyit autózhatnánk a leghosszabb repülőjárat üzemanyagából?

Tolatóradar: Mennyit autózhatnánk a leghosszabb repülőjárat üzemanyagából?

Továbbküldte Kövér Ádernek a túlóratörvényt

Továbbküldte Kövér Ádernek a túlóratörvényt

Weinstein azzal dicsekedett, hogy lefeküdt Jennifer Lawrence-szel

Weinstein azzal dicsekedett, hogy lefeküdt Jennifer Lawrence-szel

Mindent vitt a dohánybiznisz Csongrád megyében

Mindent vitt a dohánybiznisz Csongrád megyében

Ez történt: bezárták a torrentoldalt; beindultak a mémgyárak

Ez történt: bezárták a torrentoldalt; beindultak a mémgyárak

Megjelentek az első, 400 órás túlórára vonatkozó munkaszerződési módosítások

Megjelentek az első, 400 órás túlórára vonatkozó munkaszerződési módosítások