Újabb drágulást fog a kormány az EU-ra – most éppen az útdíjak drasztikus emelését
Uniós jogharmonizációval takarózik a kormány az útdíjrendelet 30-40 százalékos drágulást hozó módosítása kapcsán.
Uniós jogharmonizációval takarózik a kormány az útdíjrendelet 30-40 százalékos drágulást hozó módosítása kapcsán.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete szerint azonnali fuvardíjemelés szükséges a magyar fuvarozók túléléséhez.
Burgenlandba exportálta a kamionsofőrök egyik fontos továbbképzését egy magyar társaság. A határtól 30 kilométerre minden magyarul folyik, csak éppen van egy nagy különbség: az ott megszerzett képesítést praktikusabbnak tartják, könnyebb levizsgázni az anyagból, és Nyugat-Európában jobban elfogadják.
Calais kikötőjében tömegével próbálnak felszökdösni a Nagy-Britanniába tartó kamionokra a menekültek, de nincs ez másképpen Patrasban sem. Veszítenivalójuk mindenhol a kamionosoknak van, mert ha nem szúrják ki időben a potyautast, hatalmas büntetésekre készülhetnek. A sofőrök tehetetlenek, a hatóságok pedig vagy nem veszik komolyan az ellenőrzéseket, vagy összejátszanak az illegális bevándorlókkal. Sofőrök meséltek kalandjaikról a hvg.hu-nak.
A kormány szerint minden rendben van, az autópálya-kezelő a hibák visszajelzésére szólította fel a fuvarozókat, az érintettek viszont az első heti tapasztalatok alapján az e-útdíj rendszer azonnali felfüggesztését javasolták. Szerintük a félremérések miatt máris több mint 100 milliós kár érte őket.
Az e-útdíj nemcsak brutális költséget jelent, de ráadásul előre kell fizetni. Van olyan cég, melynek a hússzorosára nőhetnek az ez irányú kötelezettségei. Amennyiben a tranzitfuvarok zöme is elkerüli az országot, a kormány által tervezett bevételek sem teljesülnek. A fuvarozók még tárgyalnak, a kormány ellentételezést ígér.