#MKFE



El lehet menni – magyar kamionsofőröket továbbképezni Ausztriába
 

El lehet menni – magyar kamionsofőröket továbbképezni Ausztriába

Burgenlandba exportálta a kamionsofőrök egyik fontos továbbképzését egy magyar társaság. A határtól 30 kilométerre minden magyarul folyik, csak éppen van egy nagy különbség: az ott megszerzett képesítést praktikusabbnak tartják, könnyebb levizsgázni az anyagból, és Nyugat-Európában jobban elfogadják.

Torontáli Zoltán Torontáli Zoltán

 

"Tehetetlen vagy!" – magyar kamionosok a menekültinvázióban

Calais kikötőjében tömegével próbálnak felszökdösni a Nagy-Britanniába tartó kamionokra a menekültek, de nincs ez másképpen Patrasban sem. Veszítenivalójuk mindenhol a kamionosoknak van, mert ha nem szúrják ki időben a potyautast, hatalmas büntetésekre készülhetnek. A sofőrök tehetetlenek, a hatóságok pedig vagy nem veszik komolyan az ellenőrzéseket, vagy összejátszanak az illegális bevándorlókkal. Sofőrök meséltek kalandjaikról a hvg.hu-nak.

Mizsur András Mizsur András

E-útdíj: a hibákat tagadják, problémamegoldás sincs
 

E-útdíj: a hibákat tagadják, problémamegoldás sincs

A kormány szerint minden rendben van, az autópálya-kezelő a hibák visszajelzésére szólította fel a fuvarozókat, az érintettek viszont az első heti tapasztalatok alapján az e-útdíj rendszer azonnali felfüggesztését javasolták. Szerintük a félremérések miatt máris több mint 100 milliós kár érte őket.

Szabó M. István Szabó M. István

Bedöntheti a belföldi fuvarozók felét az e-útdíj
 

Bedöntheti a belföldi fuvarozók felét az e-útdíj

Az e-útdíj nemcsak brutális költséget jelent, de ráadásul előre kell fizetni. Van olyan cég, melynek a hússzorosára nőhetnek az ez irányú kötelezettségei. Amennyiben a tranzitfuvarok zöme is elkerüli az országot, a kormány által tervezett bevételek sem teljesülnek. A fuvarozók még tárgyalnak, a kormány ellentételezést ígér.

Szabó M. István Szabó M. István