Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Közfeladatot ellátó státuszt a sofőröknek, és a többi ágazathoz hasonlóan kedvezményeket kér vállalkozóinak a két fuvarozói szervezet. A szakmai érdekképviseletek szerint megroppant a szektor.
Nem fenyegeti élelmiszerhiány az országot, erről többször is beszámoltak a kormány és az agrártárca képviselői is: folyik az élelmiszerek alapanyagainak az előállítása, és a feldolgozása is. A polcok kiürülését sem a termékek hiánya, hanem a logisztika és a szállítás átszervezése okozta. A szállítás folyik, az országon belül is lehet azonban hatása annak, ha a nemzetközi fuvarozást is végző vállalkozások megroggyannak. Több külföldi versenytársnál már megkapták a vállalkozói kedvezményeket, így olcsóbban fuvaroznak, kiszorítva a piacról a magyar riválisokat, mivel nálunk nem sorolták be az ágazatot a támogatott vállalkozók körébe. Így a fuvarozó vállalkozások egyre gyengülnek, ami a hazai szállításra is hatással lehet.
A különjárati személyszállítás még nagyobb bajban van, szinte száz százalékos a leállás, ez utóbbit végző 1500 vállalkozásoknál legalább 20 ezer munkavállalónak kellett már kiszállnia a buszokból. Ezért is fogott most össze a két nagy fuvarozói érdekképviselet, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és a Magánvállalkozó Nemzeti Fuvarozók Ipartestülete. Egyfelől a szokásos csatornán, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarán keresztül, más vállalkozókkal együtt juttatják el az ágazatra vonatkozó javaslataikat a kormányhoz, másfelől viszont úgy gondolják, hogy vannak égetően gyors megoldásra váró gondjai a fuvarozóknak, ami miatt most a két szervezet közösen fordult nem csak a kormányhoz.
Három pontot emeltek ki. Kapják meg a sofőrök, rakodók a közfeladatot ellátó státuszt, ami védettséget adhat a későbbiekben esetlegesen bekövetkező atrocitások ellen – ezzel kapcsolatosan Dittel Gábor, a NIT főtitkára elmondta, egyelőre nem futottak be szervezetükhöz jelzések arról, hogy munkatársaikat bármilyen erőszakos támadás érte volna, és az sem borítékolható feltétlenül, hogy ilyenek lesznek. A főtitkár szerint azonban jobb lenne most felkészülni akár még egy ilyen súlyos helyzetre is, mintsem az utolsó pillanatban kapkodni.
Ennél jelenleg jóval égetőbb a különjárati személyszállítást bonyolító cégek támogatása, hiszen a turizmusban és a munkások szállításában közreműködő cégek teljesen padlóra kerültek már hetekkel ezelőtt, a vállalkozásoknak biztosított kedvezményekből mégis kimaradtak, holott csak a NIT-tagok között 1500 ilyen vállalkozás van, amelyeknél legalább 18-20 ezer alkalmazott dolgozott.
Ezt megerősítette Karmos Gábor, az MKFE elnöke is. Karmosék szervezete a nagyobb fuvarozó cégeket képviseli, de ott is bajok vannak amiatt, mert nem kerültek be a kedvezményezettek körébe, hiszen ezzel hátrányba kerültek azokkal a külföldi versenytársaikkal szemben, amelyeknek már saját kormányuk kedvezményeket adott, ezzel jóval olcsóbbá váltak a nemzetközi piacon. Pár hét alatt ez is bedöntheti a magyar fuvarozókat, ami azt is jelentheti, hogy a belföldi áruk fuvarozása is inogni kezd.
Harmadrészt mindkét szervezet azt szeretné, ha a nemzetközi fuvarozást érintő szabályozás kiszámíthatóbb, áttekinthetőbb lenne, hogy ne fordulhasson elő az fennakadás, amelyet például a múlt héten okozott a tiszti főorvos határozata. Kedvező volna, ha az Európai Unió támogatását élvező, úgynevezett zöld folyosókat kialakítanák, amelyet a határokon külön sávokkal, rugalmasabb adminisztrációval lehetne biztosítani.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Egy akvizíció során a vételár mellett az adózási következményeket is hasznos számba venni a tranzakció tervezésekor.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Öt évtizede Steven Spielberg A cápával megteremtette, két évre rá barátja, George Lucas a Csillagok háborújával megerősítette a nyári bombasiker intézményét. A vakáció idején korábban olyan filmeket mutattak be, amelyektől nem vártak kirobbanó eredményt.
A napokban az orosz közlekedési miniszter is így járt, majd néhány órával később holtan találták meg az autójában.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?