Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete szerint azonnali fuvardíjemelés szükséges a magyar fuvarozók túléléséhez.
Az útdíjak drasztikus, a hivatalosan bejelentett 5,8 százalékot többszörösen meghaladó mértékű emelése, az üzemanyagárak növekedése, a kgfb-díjak irreális mértéke, a megállíthatatlan munkabérspirál és munkaerőhiány, valamint a hazai közúti áru- és személyszállítási piac védelmének súlyos hiányosságai miatt összeomlás közeli helyzet alakult ki a fuvarozási ágazatban – közölte a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE).
A jelenlegi fuvardíjak mellett az ellátási lánc fenntarthatatlan, ez a tarifaszint irreális igény a megrendelők részéről, az áruk szállítására rakodó terhet közösen kell vállalnia az ellátási lánc minden szereplőjének!
– írja az MKFE.
A szervezet közleménye szerint az alacsony fuvardíjak miatt a kevésbé tőkeerős családi- és mikrovállalkozások után már a legnagyobb cégeket is elérte a recesszió: tisztességes árrés híján tömegesen állnak le a nehéztehergép-járművek, amelyek helyét – hatékony ellenőrzés hiányában – gyakran az EU-n kívülről érkező, a szürkegazdaságban tevékenykedő fuvarozók veszik át, és ebben partnerek azok az árukibocsátók, fuvarszervezők is, amelyek a nagyobb haszon reményében szemet hunynak a szabálytalanságok felett, megbízást adnak a tisztességesen tevékenykedő vállalkozások árai alá kínáló, szürkegazdaságban mozgó csalóknak.
A szervezet szerint ez a spekuláció veszélyezteti a hazai fuvarozók bevételeit és foglalkoztatottságát, csökkenti az össznemzeti adóbefizetések mértékét, valamint a vállalkozások leállása miatt jelentős iparűzésiadó-kiesést okoz az érintett települések önkormányzatainál, hátráltatva ezzel a régió fejlődését.
Az MKFE ezért felszólítja a hazai logisztikai szektor minden szereplőjét, hogy mérlegeljék, a pillanatnyi haszonszerzés céljából érdemes-e kockáztatni egy megbízható rendszer működését, veszélyeztetve a teljes hazai, sőt az Európai Unió egészének ellátási láncát.
Az MKFE egyben azonnali, és hatékony együttműködést kér a kormányzattól a magyar fuvarozói ágazat piacainak védelme érdekében, mert miközben az EU Mobilitási Csomagja súlyos csapást mér a kelet-közép-európai fuvarozókra, a magyar vállalkozásokat senki nem védi meg a szabályok alól kibúvó, etikátlan üzleti magatartást tanúsító, elsősorban harmadik országos fuvarozóktól.
Az érdekképviselet ezért a fuvardíjak azonnali emelését szorgalmazza, ehhez kérik az árukibocsátók felelős együttműködését is.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Elég megnézni a 2025-ös év első negyedéves számait és láthatjuk, nincs semmi túlzás ebben az értékelésben.
A kormányfő Diogo Jotáról, Lázár Jánosról és a Tisza Pártról is beszélt egy videós interjúban.
Az Amerika Párt megalapítását az elnöktől elhidegült topmilliárdos az X-en szavaztatta meg a követőivel.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A rendezőtrió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk.