Rengetegen veszik az új bérleteket a Máv-Volánnál
60-80 ezerrel több vármegye- és országbérletet adtak el márciusban, mint egy hónappal korábban.
60-80 ezerrel több vármegye- és országbérletet adtak el márciusban, mint egy hónappal korábban.
Miközben a munkavállalók fizetése alig követte le az inflációt, a felügyelőbizottságok elnökei és tagjai sokszoros fizetésemelést kaptak 2022 óta a miniszter alá tartozó cégeknél.
Bár a pontosságot és a szolgáltatás minőségét tekintve sokszor kihívásokkal küzdöttek, az utazások száma jelentősen nőtt a MÁV–Volán-csoport járművein.
Megvan a bérmegállapodás a MÁV-nál, a volános szakszervezetek azonban még hezitálnak az aláírással.
A Volánbusz-munkavállalók egy részét képviselő SZAKSZ továbbra is indokoltnak tartja a hónap végére tervezett újabb sztrájkot.
Készülnek a mozdonyvezetők is.
Közel 20 évvel vetné vissza a fővárosi tömegközlekedést, ha a minisztérium megszüntetné az együttműködést. Az állam Tarlós István idején azzal az ígérettel vette át a HÉV-eket, hogy az utasok nem járhatnak rosszabbul.
Igyekszik kezelni az ünnepek idején a megnövekedett utasforgalmat – ígéri a MÁV-Volán-csoport, amely sűríti egyes járatait, de arra is figyelmeztet, hogy a vonatok és a buszok ilyenkor megváltozott rend szerint járnak.
Mosóczi László a MÁV–START és a Volán közös vezérigazgatója. A közös igazgatóságban és felügyelőbizottságban több kormányközeli bankár is széket kapott.
699 forint ellenében egy évre szóló ingyenes utazási lehetőséget kínálnak a csalók a MÁV nevében a közösségi oldalakon. A cég figyelmeztet: ilyen akciója nincs a MÁV-Volán-csoportnak.
A megoldásokról szakmai konszenzus van a csoport szerint, de azért a pótlóbuszoknak még távolról sem inthetünk búcsút.
Idén az első félévben már közel 90 főt ítéltek a magyar bíróságok közfeladatot ellátó személy terhére elkövetett erőszakos cselekedet miatt, a cégcsoport most arra igyekszik felhívni a figyelmet, a törvényszegésért minden esetben súlyos büntetés jár.
Vezéráldozattal folytatódik a MÁV és Lázár csatája: a miniszter szerdán felmentette a vasúttársaság pályaműködtetésért felelős, illetve a gazdasági vezérigazgató-helyettesét – erősítette meg a hvg.hu értesülését Csepreghy Nándor miniszterhelyettes. A MÁV később úgy pontosította a politikus közlését, hogy csak az egyik vezetőt mentették fel. A döntés válasz arra, hogy a Budapest–Győr–Hegyeshalom fővonalon sebességkorlátozást vezettek be a pálya rossz állapota miatt, majd vita lett arról, miért nincs pénz az évek óta szükséges felújításra. Ebbe a vitába szállt bele Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is, akinek most Csepreghy vissza is üzent, amit pedig Vitézy sem hagyott szó nélkül.
Jól jöhet azoknak is, akik a tűzijátékra utaznak a fővárosba.
A MÁV–Volán-csoport már felterjesztette a szaktárcához a javaslatát, hogy szeptember 1-től újabb hét vasúti mellékvonalat állítsanak le és Volánbuszokkal váltsák ki a vonatokat, de hiába szivárgott ki megint előre a pontos „halállista”, a hvg.hu úgy tudja, Lázár János miniszter aláírása még nincs rajta. A tárca és a MÁV is azt közölte kérdésünkre, egyelőre nincs döntés újabb „közlekedésimód-váltásról".
Százból csak három ember elégedett a vasúti járműflottával, a magyarok 35 százaléka szerint viszont „nagyon aggasztó” a műszaki állapot, ami azonnali beavatkozást igényel – derül ki egy friss kutatásból. A mellékvonalak bezárása az emberek 41 százalékának okoz kisebb-nagyobb gondot.
Pénteken még úgy volt, hogy kizárólag előre váltott jeggyel vehető igénybe a vasúti mellékvonalak bezárása után a “vonathelyettesítő autóbuszos kiszolgálás”, ez már az éles üzem első napján megváltozott.
Néhány esetben hosszabb lesz busszal a menetidő, mint a leálló vasúttal – ismerte el a MÁV-Volán csoport, amely viszont azzal vigasztalja az utasokat, hogy a buszok napraforgómezők mellett haladnak majd, és bár kerékpárt nem lehet felvinni rájuk, lesz rajtuk USB-töltő.
Alacsony kihasználtságú vasúti mellékvonalakat zár be augusztustól a kormány – az az Orbán-kabinet, amelyik ugyanezért „vasútrombolást” kiáltva hibáztatta ellenzékből a baloldali kormányokat, majd kampányígéretté tette a vonalak visszanyitását. Kormányra kerülve többel így is tett – most éppen ezek közül maga zár be újra hármat. A cél nem a takarékosság, hanem a leállás után felszabaduló néhány jármű és a személyzet forgalmasabb vonalakra irányítása.