Gázolt az IC Cegléd és Nyársapát között, nem járnak a vonatok
A Budapestről Szegedre tartó Feszty InterCity gázolt el egy embert, Cegléd és Nyársapát között pótlóbuszok viszik az utasokat.
A Budapestről Szegedre tartó Feszty InterCity gázolt el egy embert, Cegléd és Nyársapát között pótlóbuszok viszik az utasokat.
Az eset Kőbánya alsó állomásnál történt. A vonatot ennek ellenére az utasokkal együtt továbbengedték a zuglói állomásra, egy darabig úgy tűnt, hogy ott félreáll, de végül folytatta útját a Nyugati pályaudvar felé, és háromnegyed órás késéssel megérkezett a pályaudvarra. Ott több utas is arról érdeklődött a kalauznál, hogy hogyan lehet igazolást kérni a MÁV-tól a késésért.
A MÁV, a Volán és a BKK fölött álló integrált regionális közlekedésszervezőt kellene létrehozni Budapesten és környékén, máshogy már nem megoldhatók a főváros közlekedési gondjai – egyebek mellett erről beszélt Vitézy Dávid, a BKK első vezérigazgatója a Rajk László Szakkollégium által szervezett előadáson kedden.
A Tokaj Intercity halálra gázolt egy embert.
A MÁV előbb elküldte az adatokat, hogy tavaly 1,8 millió percet késtek a vonatok, majd elmondta, miért téves ebből arra következtetni, hogy baj lenne.
Nem igazán sikerült tartani a menetrendet tavaly sem, a vonatok nem egészen 12 százaléka késett a MÁV adatai szerint, és az arány nagyjából megfelelő a korábbi években regisztrált késések arányának.
Közel duplájára nő azoknak a vonalaknak a száma, ahol az online jegyvásárláshoz 20 százalékos kedvezményt kínál a MÁV.
Tervezett karbantartást végeznek a hétvégén, módosul a járatok menetrendje és útvonala is.
Karcag és Tiszafüred között valószínűleg csak hajnalban indulnak útnak a vonatok. A többi érintett vonalon késésekre számíthatnak az utasok.
Tudja, miért jó, hogy a mozdonyokra szerelt GPS-követők és internet korában élünk? Például azért, mert egy átlagos állampolgár is két kattintással olyan információkat szerezhet magának, amellyel egy kicsit átláthat a szitán.
A BKK-tól és néhány vidéki nagyvárosban már a buszon ülve megkap minden segítséget az utas az újratervezéshez, ha forgalmi okok miatt át kell szállnia, a vasúton és sok távolsági busznál viszont marad a reménykedés, ha valami nincs rendben a forgalomban.
A Budapest–Békéscsaba–Lőkösháza vonalon 30-50 percet is késhetnek a vonatok.
Műszaki hiba miatt nem jártak a vonatok a Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest között két órán át.
Engedélyt követeltek tőle, bár nem is kellett volna ilyet beszereznie.
A HÉV-kocsik döntő része régóta ütött-kopott már, de akad egy-két kivétel. Igaz, ugrásszerű minőségjavulásról azoknál sem lehet beszélni.
Elég volt egy újabb felsővezeték-szakadás, és olvasóink a hajukat tépve írtak, telefonáltak szerkesztőségünkbe, hogy elmondják, mit művel velük, állomásokon vagy vonatokon ácsorgókkal a MÁV. A vasúttársaság azonban állítja, náluk minden rendben volt, ők tájékoztattak mindenkit. Valaki nyilvánvalóan nem mond igazat, vagy egy párhuzamos világban él. Az eseten túl vagyunk, de bármikor ismét előállhat, így megnéztük, hol a hiba. Kiderült: sok hiba van.
A MÁV alkalmazottait 2017-ben 87 alkalommal érte valamilyen támadás, nem egyszer fizikai erőszak. A kalauzok szempontjából az ország nyugati, délnyugati vonalai a legbiztonságosabbak, a budapesti elővárosi vonatok pedig a legveszélyesebbek.
Utat, új csomópontokat is építenek az egykori északi járműjavítónál Budapesten, ahol az Operaház új műhelyházát és látogatóközpontját alakítják ki. A szomszédban pedig az új Közlekedési Múzeum kap helyet.