Uber-klónba fektetett tízmilliót a Daimler
A startup hasonlóan működik, mint az Uber, csak itt business class-os ügyfeleket furikáznak sötét Mercikben. A cég weblapja szerint a szolgáltatás Budapesten is elérhető.
A startup hasonlóan működik, mint az Uber, csak itt business class-os ügyfeleket furikáznak sötét Mercikben. A cég weblapja szerint a szolgáltatás Budapesten is elérhető.
A hotelek, bankok, de akár egy étterem is elintézheti az uberes fuvart az erre érdemesnek tartott ügyfeleinek. Az utasnak még csak az Uber alkalmazásra sincs szüksége.
A Taxify már javában gyűjtögeti a sofőröket, de a magyar taxisok azt mondják, mivel azonos tarifával szállítanák az utasokat, nem lesz semmi előnyük – ez így lehet, hogy nem igaz.
Augusztus első felében indul Magyarországon az Uber helyére pályázó Taxify, amihez a Népszabadság információi szerint rengeteg volt Uber-sofőr igazol át, de az applikációt is 2-300-an töltik le naponta.
Az új társaság viszonylag kis sofőrlétszámmal kezdene, tarifája nem lesz ugyanaz, mint az Uberé, de alacsonyabb árakat ígér, mint a sárga taxik.
Az Uber kivonulásával a megosztásos gazdasági modell egyik zászlóshajója veszett oda, de a folyamat már visszafordíthatatlan, számos magyar startup vágott bele, hogy egy-egy iparágat megreformálva közösségi megoldást találjon olykor évszázados problémákra.
Vasárnap déltől nem elérhető Magyarországon az Uber. Az új generációs szolgáltató utolsó üzenetében nem hallgatja el, miért is kellett kivonulniuk.
Miután kinyírták az Ubert, vajon mit fognak csinálni az Uber-sofőrök? Varga Mihály szerint 2020-ra már itt is a magyar euró, akkora a munkaerőhiány, hogy egyre több helyen dolgoztatnak diákokkal. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
A Hősök teréről indulva tettek egy tiszteletkört az Ubert használó sofőrök szombaton Budapesten. Vasárnap elérhetetlen lesz itthon az applikáció. Az eseményt az érintett sofőrök szervezték, az Uber Hungary kft-től függetlenül. A menet a Hősök teréhez érkezett vissza, ahol színpadot is felállítottak.
Egy nap, öt hír - amiről ma este beszélnek: a kormányfő ismét nagyelőadásra készül Tusnádfürdőn; közben idehaza már kettéosztotta kormányát; jogsértéseket találtak egy alapítványi iskolában; megmutatjuk, miért nem győzünk a parlagfű ellen; Uber-autóba ültünk, így búcsúztunk tőlük. És persze itt van a heti kvíz is.
Mit veszítenek az uberesek, mit veszítenek az utasok, kik a nyertesei a cég kivonulásának? Lesz-e uberesből taxis, mihez kezdenek a sofőrök hétfőtől? Az utóbbi napokban több uberes mellé is beültünk, hogy megtudjuk, merre visz az útjuk.
Jó, ha hozzá lehet jutni alkalmi munkákhoz, és nem az Uber a főgonosz – de milyen közösségről is beszélünk itt?
Egy nap, öt hír, amiről mindenki beszél: Lázár folytatja a személycseréket; Rogán továbbra sem beszél a számára kényes témákról; az IMF kikutatta, mennyire rosszul jár Kelet-Európa a gazdasági kivándorlással; utolsó napjaikat töltik az Uber-sofőrök; Európa több országában már gőzerővel építik a biciklisztrádákat, de nálunk ilyesmi egyhamar nem lesz.