Még ki sem hűlt az Uber nyoma, már itt is az utódja
Máris átvenné az Uber helyét egy Észtországból indult vállalkozás, amely ugyanazt a modern technológiára épülő, utasközpontú szolgáltatást igéri, csak éppen sárga autókkal.
A három éve Észtországból indult vállalkozás, a Taxify bejelentette, hogy augusztustól az Uber helyébe kíván lépni, megtartva annak utasközpontú mentalitását, de betartva a vonatkozó szabályozást. A startup hónapról hónapra 15-20 százalékos növekedést produkál, és rendületlenül terjeszkedik: Prága, Amszterdam, Helsinki és megannyi európai nagyváros után most Budapesten debütál - áll a cég közleményében, amiben azt ígérik, hogy úgy tartják be a taxisrendelet minden pontját, hogy közben technológiában és életérzésben hozzák mindazt, amit az Uberben szerettek a felhasználók, bár a kedvezőbb fuvardíjnak búcsút inthetnek.
A közlemény szerint az uberes sofőrök is örülhetnek az új nemzetközi multi érkezésének, mert azoknak a közösségi fuvarozóknak továbbra is lesz munkája, akik időközben megszerezték a személyszállítói vizsgát, a pályaalkalmasságit és a taxiengedélyt. Az Ubert megkedvelő felhasználók sem maradnak az utasok érdekeit és kényelmét szem előtt tartó szolgáltató nélkül, és a magasabb, kötelezően előírt, fix tarifáért cserébe mindent megkapnak, amit egy hagyományos taxis szolgáltató tud adni. Így például adott lesz a készpénzes fizetés lehetősége is, és a fuvar után kapott e-mailből gombnyomásra igényelhető e-számla mellett megjelenik a taxióra által kinyomott bizonylat is, mert ahogy minden más hivatalos taxiban, a Taxify autókban is hitelesített óra működik majd. Így a kettős kontrollal – vagyis hogy az utas és a társaság is össze tudja vetni az alkalmazás által, GPS alapon rögzített utat az óra által mért kilométerekkel – megbízhatóság szempontjából méltó utódja lehet az Ubernek.
Átállni a sárga oldalra? - az uberesek utolsó napjai Budapesten
Mit veszítenek az uberesek, mit veszítenek az utasok, kik a nyertesei a cég kivonulásának? Lesz-e uberesből taxis, mihez kezdenek a sofőrök hétfőtől? Az utóbbi napokban több uberes mellé is beültünk, hogy megtudjuk, merre visz az útjuk.
Annyira taxistársaság, amennyire muszáj
A Taxify inkább tech-startup cégnek tartja magát, és nem titkoltan azokat célozza meg, akik megszerették az Ubert, és megszokták, hogy sosincs foglalt jelzés, sem fölösleges várakozás, hogy a szolgáltatás nem a sofőrökért, hanem az utasokért működik. Itt is fontos szerepet játszik az értékelés, és az utasok fele él is az utazás végén felkínált digitális osztályzás lehetőségével. A szolgáltató a megfelelő magatartás mellett a jogkövető adófizetést is előírja alvállalkozóinak.
Korábban más is bejelentkezett az állás nálkül maradt uber-sofőrökre:
Ide várják a hoppon maradt Uber-sofőröket
A számlát persze a kereskedők állják. Tudta, hogy amikor a sarki zöldséges kifizeti a kötelező online kassza átlagosan 2000 forintos havidíját, akkor abból bruttó 378 forint személyesen Garancsi István zsebébe jut? És úgy tűnik, ezt az összeget kevesli.
Az észtek pár év alatt a semmiből építették fel a jövőt
Az észt kormány úgy vezeti az országot, mintha nagyvállalat lenne, amelynek a lakosok az ügyfelei. A gyógyszerrecepttől kezdve az öt perc alatt elkészíthető adóbevallásig minden online módon történik, mert így hatékony, de az egész játék végső soron nem erre megy ki, hanem valami egészen másra. Kalle Palling parlamenti képviselő segítségével megmutatjuk, hogy mire.