Tovább vágtat a szlovák autóipar
Várhatóan tovább emelkedik az idén a szlovákiai autógyárak kibocsátása – derült ki a három vállalat, a pozsonyi Volkswagen, a zsolnai Kia és a nagyszombati PSA adataiból.
Várhatóan tovább emelkedik az idén a szlovákiai autógyárak kibocsátása – derült ki a három vállalat, a pozsonyi Volkswagen, a zsolnai Kia és a nagyszombati PSA adataiból.
A dízelbotránynak nevezett ügyben vizsgálóbizottságot állított fel strasbourgi plenáris ülésén az Európai Parlament a károsanyag-kibocsátás mérési tesztekkel kapcsolatban az esetleges uniós jogsértések és a hivatali visszásságok kivizsgálására – jelentette be az uniós parlament csütörtökön. A bizottság tagjának választották Szanyi Tibor szocialista EP-képviselőt.
A dízelbotrány óta nem csituló felháborodás és növekvő bizalmatlanság lépcsőit bontaná le két látványos lépéssel a Volkswagen. Eldöntötte, hogy afféle pilot programként két mexikói gyárát is kizárólag megújuló energiával fog üzemeltetni, és az új elektromos hajtáslánc köré épített Minibuszt pedig már jaunár elején bemutatja. És nem, nem várnak vele a következő nagy autókiállításig.
Vizsgálóbizottság felállításáról döntött az Európai Parlament, azt vizsgálják, hogy miért nem sikerült a tagállamoknak és az Európai Bizottságnak betartatnia az uniós szabályokat. Azt is tanulmányozni fogják, hogy az uniós bizottságnak miért nem sikerült a valós vezetési körülményeket tükröző teszteket bevezetnie és a tagállamok miért nem alkalmaztak hatékony, arányos és elrettentő mértékű büntetést a szabályokat megszegő gyártók ellen.
A masszív csalási botrányba keveredett Volkswagen német autógyár szerdán bejelentette, hogy az eredetileg becsült 800 ezernél jóval kevesebbet, csak nagyjából 36 ezer járművét érintheti a szén-dioxid-kibocsátási ügy.
A katari állam nagytulajdonos a cégben, pár milliárd eurót buktak a dízelbotrányon, azt is akarják például, hogy a dolgozóknak kisebb szava legyen a fontos döntéseknél.
Német sajtóértesülések szerint újabb szoftverproblémát tártak fel a Volkswagen német autógyártó konszernnél: ezúttal bizonyos autók esetében az üzemanyag-fogyasztást befolyásoló hibát találtak.
Előbb a Volkswagentől, majd a Porsche Holdingtól, most pedig az Auditól vált meg azonnali hatállyal Martin Winterkorn.
A Volkswagen konszern magára vállalja a ténylegesnél alacsonyabbnak feltüntetett szén-dioxid-kibocsátási értékek miatt a járművek tulajdonosaira esetleg utólagosan háruló adófizetési kötelezettségeket.