szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Fiat után az Opel esetében is felmerült a gyanú, hogy dízelmotorjaikban a Volkswagen-hez hasonló módon manipulálták a károsanyag-kibocsátás értékeit. A német autógyár tagadja a vádakat.

A német Automobilwoche szakmai hírportál a Spiegel magazin és az ARD tévécsatorna Monitor hírműsorának értesülését idéző cikke szerint az Opel a Volkswagenéhez hasonló eljárással manipulálta a motorok károsanyag-kibocsátási érdekeit.

A Spiegel és a Monitor saját kutatásaik eredményére alapozza állításait, miszerint az Opel dízelmotorjai "eddig nem ismert kikapcsoló szerkezettel" vannak ellátva. A készülékek feladata a motorok károsanyag-tisztító berendezései működésének a korlátozása, a motorok tehát a gyárilag megadott értéknél valójában több káros anyagot bocsátanak ki.

Amennyiben a médiajelentések megalapozottnak bizonyulnak, akkor a német szövetségi minisztérium Volkswagen-botrány után indított vizsgálatának az eredményét is megcáfolnák, ami "egyetlen járműnél sem" állapította meg tiltott eszközök használatát.

Az Opel visszautasította a médiában elhangzott állításokat és hangsúlyozta, hogy semmiféle szoftvert nem alkalmaz a károsanyag-kibocsátási értékek módosítására.

D.P.

2015 októberében robbant ki a VW-botrány, vagyis hogy a Volkswagennél 2008 óta használták a károsanyag-kibocsátási adatok manipulálására szolgáló szoftvert, és a csalásról sokkal többen tudtak a cégnél, mint ahogy a dízelbotrány elején gondolták.

A Fiat is bukhat

Április végén derült, hogy a Fiat dízelmotorjait is vizsgálja a német közlekedési felügyelet, miután "szabálytalanságokra utaló jelekre" bukkantak tesztelésekkor.

A német közlekedési felügyelet, a Kraftfahrt-Bundesamt (KB) a lap értesülése szerint a dízelmotorok vezérlőegységét vizsgálja, ami állítólag 22 perc üzemidő után le tudja állítani a kipufogógáz-tisztítást. A tesztpadokon 20 percig tart egy-egy bemérés.

A Fiat motorokat médiaértesülések szerint a Bosch "dobta fel". A német autóipari alkatrész- és berendezésbeszállító vállalat ugyanis a közlekedési felügyelettől kérte annak megállapítását, hogy megfelel-e a szabályoknak a Fiat motorvezérlő szoftverének az alkalmazása.

A Deutsche Umwelthilfe (DUH) március közepén jelezte, hogy saját méréseiben a károsanyag-tisztítás leállítására utaló jeleket észlelt számos autógyár modelljeinél.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!