Balhé a Velencei Biennálén: nem nyitják újra az izraeli pavilont, amíg nincs tűzszünet a gázai konfliktusban
A művészek és a kurátorok így tiltakoznak.
A művészek és a kurátorok így tiltakoznak.
Az orosz pavilon idén zárva maradt a Velencei Biennále területén, miközben egy homokzsákokból készült installáció magasodik a Giardini szívében – az Ukrajnában dúló háború szele megérintette a világ legfontosabb képzőművészeti eseményét is. Ugyancsak nagyon hangsúlyos szerepet kap idén a patriarchális társadalmi berendezkedés kritikája, miközben időnként hiperrealisztikus szobrokkal nyűgöznek le az alkotók. Képgalériánk következik.
Szürrealitás, szenzualitás, mágia. Természeti és természetfölötti. Tudatos helyett tudatalatti. A Cecilia Alemani milánói születésű New York-i kurátor által összeállított, Az álmok teje című rendezvény hatalmas központi kiállítása ezekből a hívószavakból merít, hogy erőt és kiutat mutasson az emberi civilizáció végét sejtető/vizionáló korunkban.
Az 59. seregszelén nyolcvan nemzet képviselteti magát.
A Velencei Biennálé ukrán kiállításán Pavlo Makov orosz származású ukrán művész bronztölcsérekből készült kútja, és az Ukrajna ellen indított orosz háborút szimbolizáló homokzsákdomb is látható. Csütörtökön megnyílt a magyar pavilon is.
„Új térbeli szerződésre” van szükség Hashim Sarkis kurátor szerint.
A Hód Adrienn vezette Hodworks kortárstánc-társulat meghívást kapott a 2021-es Velencei Biennálé Színházi Fesztiváljára.
Megvan, melyik magyar képzőművész mutatkozhat be az 59. Velencei Biennálén 2022-ben.
A 2019-es Velencei Biennálét már a májusi megnyitó előtt is számos kritika érte. Amikor 2018-ban a főkurátor, Ralph Rugoff nyilvánosságra hozta a biennálé címét és koncepcióját, sokan támadták a nyugati kulturális kisajátítás újabb példáját látva a furcsán kétértelmű, ám mégis konkrét, aktualizált jelentéssel felruházható mondat miatt (May You Live in Interesting Times / Élj érdekes időkben).
Mindent kétszer mond – öt írás a Velencei Biennáléról / Független – új rovat Budapest önszerveződő, nonprofit tereiről / Első köztársaság – Csehszlovákia művészete 1918–1938 / Fekete, fehér, igen, nem – Whitney Biennálé a Trump-érában / Kollektív álmok, burzsuj villák – modern építészet a Horthy-korban / Öko versus luxus – az Art Basel újításai / A Föld megmentéséért – életmentő építészet Bécsben
Egy több kis képből összeálló nagy festmény mellett ült sállal, sapkával eltakarva magát. Alkotásának címe: Velence olajban, amivel a város problémáira utalhat.
A litván nemzeti pavilon Sun & Sea (Marina) című projektje nyerte el az 58. Velencei Nemzetközi Képzőművészeti Biennálé legjobb nemzeti kiállításnak járó Arany Oroszlán-díjat a seregszemle szombati eredményhirdetésén, a főkurátori válogatás legjobb művésze pedig az amerikai Arthur Jafa lett.
Waliczky Tamás Képzelt kamerák című kiállításával nyílt meg az 58. Velencei Nemzetközi Képzőművészeti Biennálé magyar pavilonja, amelyet a közönség szombattól november 24-ig láthat majd.
Az 58. Velencei Képzőművészeti Biennálé egyik legizgalmasabb installációja egy "halálhajó" lesz, amelynek fedélzetéről 700 menedékkérő veszett a tengerbe 2015-ben a líbiai partoknál.
House Tour című kiállításával Svájc nyerte el a legjobb pavilonnak járó Arany Oroszlán-díjat a 16. Velencei Építészeti Biennálén; a főkurátori kiállítás résztvevői közül pedig Eduardo Souto de Moura portugál építészt jutalmazták a díjjal.
Megnyílt a 16. Velencei Építészeti Biennále Magyar Pavilonja. Az épület közepén egy tízméteres kilátóról lőhetjük a szelfiket, ráadásul a kiállítók külön kérik is erre a látogatókat. A helyszínen néztük meg a magyar kiállítást.
Megvan, mivel készül Magyarország a Velencei Biennáléra.
„…olyan kurátort választottunk Christine Macel személyében, aki elkötelezetten hangsúlyozza a művészeknek azon fontos szerepét, amellyel saját univerzumokat hoznak létre, és életerőt fecskendeznek a világba, amelyben élünk” – indokolta a döntést Paolo Baratta, a rendezvénysorozat elnöke a 2017-es Velencei Képzőművészeti Biennálé főkurátorának kiválasztásakor. Külön kiemelte azt is, hogy „Christine Macelnek a Pompidou Központban töltött évei gazdag lehetőséget kínálnak arra, hogy felfedezze és felismerje a világ különböző pontjairól jövő új energiákat”.
Damien Hirst egyszerre több helyszínen bemutatott tengerikincs-mentési projektjéről nem derül ki azonnal, hogy csak a fantázia műve.
Rothadó testek, penészes pavilon, belülről elázott ház, újragyártott utópiák – az 57. velencei képzőművészeti biennálén felvázolt posztapokaliptikus vízió a komor jövőkép ellenére ad némi reményt.