Megüti a német gazdaságot a Volkswagen-botrány?
Az autógyártó óriás valószínűleg hosszú távon megszenvedi a csalási botrányt, de a német gazdaságot is megütheti az ügy. Londoni elemzők szerint egyelőre nem kell bekapcsolni a vészvillogókat.
Az autógyártó óriás valószínűleg hosszú távon megszenvedi a csalási botrányt, de a német gazdaságot is megütheti az ügy. Londoni elemzők szerint egyelőre nem kell bekapcsolni a vészvillogókat.
A Volkswagennek most tisztáznia kell, hogy helyre lehet-e hozni a járműveket, az ezzel kapcsolatos kiadásokat természetesen nem az autók tulajdonosainak kell állniuk.
Akár hatvanmillió eurót is kaphat Martin Winterkorn, a csalási botrányba keveredett Volkswagen német autógyártó volt vezérigazgatója, aki szerdán mondott le tisztségéről, pontosabban nyugdíjba vonul, így biztosan kap végkielégítést.
Brüsszel vizsgálatot kér a tagállami hatóságoktól, hogy derítsék ki a tagállamok, mennyire érinti a forgalomban lévő autókat és a károsanyagkibocsátást a VW-botrány
A Fitch Ratings után a Standard & Poor's nemzetközi hitelminősítő is rontást valószínűsítő negatív kilátásra helyezte a Volkswagen "A" minősítésű adósi besorolását csütörtökön. A Moody's csütörtökön ugyancsak a leminősítés lehetőségére utaló negatívra rontotta a Volkswagen adósosztályzati kilátásait.
A BMW X3 xDrive 20d típusú autók valóságos körülmények között 11-szer több rákkeltő nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a korábbi tesztkörülmények között, ám egyelőre arról nincs szó, hogy ők is szándékosan manipuláltak volna szoftveresen.
Jelenlegi ismereteink szerint akár 11 millió autóba is kerülhetett az EA189-es kódjelű négyhengeres dízelmotorok valamelyike, amelyeken csaló szoftver futott a környezetvédelmi mérések kijátszására. A kellemetlen ügy egyre jobban behálózza az óriásvállalat minden egységét.
A német kormány és az Európai Bizottság is régóta tudja, hogy az autógyártók rendelkeznek a károsanyag-kibocsátás manipulációjára szolgáló technológiával, és alkalmazzák is azt - írta kedden online kiadásában a Die Welt.
A háromszorosára romlottak a Volkswagen adóskockázati mutatói, és ez kezdi megfertőzni a BMW és a Mercedes díjszabásait is.