Tiborcz István szárnyal: összebútorozna a ferihegyi reptér és a Waberer’s
Az állami és a NER-vállalat szándéknyilatkozatot írtak alá az együttműködésről, aminek keretében „kihasználnák a szinergiákat”.
Az állami és a NER-vállalat szándéknyilatkozatot írtak alá az együttműködésről, aminek keretében „kihasználnák a szinergiákat”.
Súlyosan el van adósodva a GYSEV, a hitelezők december óta nem engedélyezték az árufuvarozási üzletág eladását. A végén ezt is az adófizetők pénze bánhatja.
Míg zajlik a vita, hogy a kormány végre rendbe rakja vagy éppen romba dönti a közösségi közlekedést, Tiborcz István érdekeltsége az állami tulajdonból megszerzett vasúti fuvarozócég után egy olyan buszos vállalkozásba is bevásárolta magát, amelynek Lázár János reformjai nyithatnak most új piacot.
A következő évtized elejére a Waberer’s a régió vezető logisztikai szolgáltatója lenne, a mostani árbevétel több mint duplájával. Ehhez 400 millió eurót terveznek elkölteni.
Az eddigi csókos felszámoló helyére újat neveztek ki a kiemelt felszámolásokat végző állami cég felügyelőbizottságának élére. A távozó embert Mészáros Lőrinc, az érkezőt Tiborcz István köreihez sorolják.
Egy jelentős tőkeemelés után a Waberer’s részesedése 70 százalék lesz, a GYSEV kisebbségi tulajdonos marad.
A Magyar Posta kisebbségi tulajdonos marad, illetve hosszú távú megállapodást kötött a Waberer’s-csoportba került Posta Biztosítókkal.
Orbán Viktor veje a Magyar Postának épít logisztikai központot, az üzletnek pedig a DK-s Vadai Ágnes szerint „magas szintű korrupció kinézete van”.
A 25 ezer négyzetméteres csomaglogisztikai központ jövő év végére készülhet el.
A jegybank 15 millió forintos bírságot szabott ki, és feljelentést tesz. Egy magánszemély – a birtokába jutott információkkal visszaélve – kereskedett a Tiborcz István többségi érdekeltségében álló Waberer’s részvényeivel.
Nem a legjobb piaci környezetben, de vélhetően jó áron vette meg Tiborcz István érdekeltsége a Posta biztosítókat – a tranzakción az állam bukhatott. Az ügyletről Erdélyi Barnát, a Waberer’s igazgatósági tagját, a vevő Gránit Biztosító igazgatóságának elnökét kérdeztük.
Az olajcég több mint 2,6 millió törzsrészvényt vásárolt.
A biztosítás és a szerződéses logisztika húzták a vállalatot.
A cégcsoport így jobban megfelel annak az európai uniós elvárásnak, amely szerint a hosszú távú fuvarozási feladatokat minél nagyobb arányban vasút segítségével kell végrehajtani.
Az ügyfeleknek nincs teendőjük – közölte a csoport.
Cél a zöld átmenet felgyorsítása.
Kiemelt szerepet kap az alternatív üzemanyagok fejlesztése, az energiahatékonysági tudáscsere, valamint a speciális töltő- és szolgáltatópontok kialakítása is.
Jó eséllyel veszít az állam azon, ha pár hónapos tulajdonlás után a nyílt piacon adja el a Posta biztosítók többségét. Kormányközeli potentátok viszont nyerhetnek.
Kipróbáltuk, hogy hogyan teljesít a gyakorlatban egy 16 méter hosszú szupermodern elektromos kamion a maga hat akkumulátorával, három villanymotorjával és 2400 Nm-es hangtalan nyomatékával. Teszten a 135 millió forintos Volvo FH Electric.
Az új vállalkozás Ázsiából érkező piaci szereplőknek akar teljes logisztikai megoldást nyújtani.