80 ezer ember életét teheti könnyebbé egy új magyar kezdeményezés
A magyar IT-cégek egy közös projektben fognának össze azért, hogy könnyebbé tegyék a látássérült emberek hétköznapjait.
A magyar IT-cégek egy közös projektben fognának össze azért, hogy könnyebbé tegyék a látássérült emberek hétköznapjait.
31 milliárd forintot költöttek a Kelenföld-Tárnok vasútvonalra, aminek részeként lifteket építettek. Ezek közül azonban csak három működik.
Összesen 9300 játszótér van Magyarországon, ebből alig 8 akadálymentes – pedig az ilyen játékokkal nem csak mozgáskorlátozott gyerekek, hanem még ülni nem tudó kicsik is játszhatnak.
A mozgáskorlátozottaknak lépcsőzniük kell, mert a főbejárat rámpáját körbekordonozták-értesült az RTL Híradó. A MÁV közölte: az akadálymentesítés az állmáson épülő kormányablakhoz kapcsolódik. Az azonban még nem készült el, addig pedig a rámpákat sem lehet használni.
A Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) szerint alapvető elvárás, hogy az állami szervek honlapjai akadálymentesek legyenek. Ezért hét állami szervnek tettek javaslatokat azzal a céllal, hogy az emberek egyenlő esélyekkel juthassanak hozzá a nekik szükséges információkhoz a honlapjaikon.
A Nyugati pályaudvaron megvizsgálják, lehetne-e oda is ferdepályás liftet beépíteni a hagyományos, függőleges aknás helyett. A Dózsa György úton a felújítás befejezése után építenek be liftet.
A Közlekedő Tömeg Egyesület a szerdai fővárosi közgyűlés előtt arra hívta fel a figyelmet, hogy több metróállomáson csak a peron és az aluljáró akadálymentes összekötését teszik lehetővé, az aluljáró és a felszín közötti kapcsolat sorsa bizonytalan. A ferdepályás liftek beépítésének tervét is kritizálták.
Szerdán dönt a Fővárosi Közgyűlés több állomás speciális akadálymentesítéséről.
Csak a sokadik próbálkozásra sikerül kijutni a kerekesszékes betegeknek a rendelőből a Péterfy Sándor utcai Kórházban.
Ferdepályás liftek még nincsenek Magyarországon, ezért először honosítani kellene ezeket a berendezéseket, majd hatósági engedélyt szerezni az üzemeltetésükhöz.
Soha, egy percet sem működött a csodalift, a MÁV inkább körbefalazta.
Nem ajánlatos kipróbálni.
Az utolsó állomásokat 2023 végéig akadálymentesítik.
A Fonódó blog szerint legalább három, de akár hat állomáson is megjelenhet a felújítás után a Budapesten újnak számító felvonófajta.
Lift, lépcsőlift, ferdepályás lift – a mostani tervek alapján többféle megoldást bevetnek majd a 3-as metró felújításakor az állomások akadálymentesítéséhez. Pénteken az Ecseri úti és a Pöttyös utcai megállókba javasolt liftfajtát mutatták be.
A főpolgármester az ellenzék azért nem gyűjt tovább aláírásokat a 3-as metró akadálymentesítéséhez, mert nem tudnának elegendőt összeszedni.
Az MSZP-s Horváth Csaba elérte célját a 3-as metró akadálymentesítéséért indított aláírásgyűjtés, a tervezett népszavazás költségvetéséből pedig akár két állomás liftjének ára is kijöhet.
Ha a 3-as metró déli szakaszán tényleg kihagynák végül az akadálymentesítésből a Pöttyös utcai és az Ecseri úti megállót, a kerekesszékeseknek valószínűleg hosszabb menetidővel kellene számolniuk.
A MEOSZ közlése szerint a kormány és a főváros képviselőivel folytatott szerdai egyeztetésen elérték, hogy az M3-as metró 20 állomása közül 18 akadálymentes legyen.