szerző:
hvg.hu

Ferdepályás liftek még nincsenek Magyarországon, ezért először honosítani kellene ezeket a berendezéseket, majd hatósági engedélyt szerezni az üzemeltetésükhöz.

A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) elfogadná, hogy ferdepályás liftekkel biztosítsák a mozgáskorlátozottak közlekedését a 3-as metró azon megállóiban, amelyekben nem építenek vagy nem építhetnek ki hagyományos liftet.

A szövetség keddi közleménye szerint a 3-as metró hat megállójában, így a Kálvin téren, a Corvin negyedben, a Nyugati pályaudvaron, az Arany János utcában, a Ferenciek terén és a Klinikák állomáson lennének ferdepályás liftek.

Kovács Ágnest, a MEOSZ elnöke elmondta: az M3-as projektigazgatóság képviselője jelezte számukra, hogy bekéri hét gyártótól a ferdepályás liftek műszaki paramétereit, a következő alkalommal pedig a MEOSZ bevonásával kiválasztják azokat, amelyeket a legmegfelelőbbnek találnak a mozgáskorlátozottak biztonságos közlekedése szempontjából.

A MEOSZ csak olyan ferdepályás liftet talál elfogadhatónak, amelyben az aktív kerekesszékek, az elektromos kerekesszékek és elektromos mopedek is elférnek – tette hozzá az elnök.

Az egyeztetés résztvevői abban is megállapodtak, hogy lépéseket tesznek a ferdepályás liftek honosítására és hatósági elfogadtatására. Mivel ilyen eszközök még nincsenek használatban Magyarországon, számítanak a kormány, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közreműködésére is.

A megbeszélésen az is elhangzott, hogy a Pöttyös utcai és az Ecseri úti megállóban műszakilag megoldható hagyományos liftek kialakítása, ami megállónként nem éri el az egymilliárd forintos költséget. Mivel ott egyéb térrendezési tervek is folyamatban vannak, az akadálymentesítéséről a következő tárgyalásokon egyeztetnek – mondta Kovács Ágnes.

A MEOSZ a kormány és a főváros képviselőivel február 7-én állapodott meg arról, hogy az M3-as metró 20 állomása közül 18 akadálymentes lesz. Tarlós István főpolgármester úgy nyilatkozott, hogy az esélyegyenlőség megteremtése érdekében a főváros a Kálvin téri megálló mellett még ötnek az akadálymentesítését magára vállalja a projekten kívül.

A kormány képviselőit a MEOSZ elnöke arra kérte, hogy biztosítsák a költségvetésből a fennmaradó két állomás, az Ecseri út és Pöttyös utca teljes körű akadálymentesítéséhez szükséges összeget. A kormány képviselője jelezte: ha a főváros előterjeszti a két megállóra vonatkozó akadálymentesítési javaslatot, a kormány megfontolja a finanszírozását.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Megállapodást írt alá a kerékpárosklub és Tarlós

Megállapodást írt alá a kerékpárosklub és Tarlós

Kinőtte az OSA-t egy szobafenyő, befogadót keresnek neki

Kinőtte az OSA-t egy szobafenyő, befogadót keresnek neki

Egyetlen mellrákszűrő busz készült el az 1,7 milliárdért megrendelt tízből

Egyetlen mellrákszűrő busz készült el az 1,7 milliárdért megrendelt tízből

8 dolog, amit csak kevesen tudnak a repülőgépek hajtóműveiről

8 dolog, amit csak kevesen tudnak a repülőgépek hajtóműveiről

Sokan elveszítik állásukat az autóiparban, mások viszont örülhetnek

Sokan elveszítik állásukat az autóiparban, mások viszont örülhetnek

"Hát, ott aludtam, be voltam rúgva" - elkezdődött az első hajléktalan pere Budapesten

"Hát, ott aludtam, be voltam rúgva" - elkezdődött az első hajléktalan pere Budapesten