Jávor Benedek: Az EU vizsgálni kezdte a debreceni akkugyár engedélyét
A Párbeszéd politikusa közölte: az ő panasza nyomán az Európai Bizottság vizsgálódni kezdett az akkugyár vízigénye miatt.
A Párbeszéd politikusa közölte: az ő panasza nyomán az Európai Bizottság vizsgálódni kezdett az akkugyár vízigénye miatt.
Nyár elején az építkezésen még rákkeltő anyagok miatt vizsgálódtak, július végére megkapták az engedélyt.
Tavasszal 81 ezer külföldi dolgozott Magyarországon. Ez a szám havonta 800-1000 emberrel növekszik.
Elvitelre - a podcast, amelyben az adott hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! Ezen a héten megnézzük, hogyan alakítják át a Debrecen környéki kistelepülések közösségét az akkugyárak, a Kerületmustra pedig Pestszentlőrincen folytatódik.
Két munkás halt meg súlyos hiányosságok miatt, ezután indítottak vizsgálatot.
A cégnek nem is volt engedélye az üzemeltetésre.
Nem marad az országban olyan ügy, aminél ne lehetne kikerülni az érdemi vitát, miután a kormány törvénybe írná és kiterjesztené a személyes részvétel nélküli „közmeghallgatást”. Akkugyár, atomerőmű, autópálya, bármi építhető lesz anélkül, hogy az érintettek élőben hallathatnák a hangjukat, és az engedélyeztetést is egyszerűsíti az állam. Az új salátatörvény-javaslat emellett kisebb horderejű dolgokban is enyhítene a bürokrácián: eltörölnék a munkavédelmi oktatást a munkahelyeken, nem a dolgozó feladata lesz erkölcsi bizonyítványt kérni, a házasodási szándékot pedig elég lesz online bejelenteni.
Már Mikepércs, Sáránd és Hosszúpályi is azon települések közé tartozik, amelyben kínai vendégmunkások laknak, akik a közelben akkumulátorgyárat építenek. Egy-egy családi házban többtucatnyian zsúfolódnak össze, reggel fél hatkor már indul az élet, és nem áll meg hétvégén sem. Balhé nincs, de a helyiek nem örülnek annak, ami a helyzettel együtt jár: vége a nyugalomnak a kertvárosban, sok férfi van összezárva egy helyen, termelődik a szemét, buszok és teherautók járnak-kelnek. Az érintett önkormányzatok eltérő stratégiákat dolgoztak ki a helyzet kezelésére.
A telephely üzemeltetője nem jelentette be a hatóságnak, hogy veszélyes, akár rákkeltő anyagokat tárolnak, és a gyár területén sem rakott ki figyelmeztető táblákat.
A település mellett található CTParkba beköltözött egy olyan cég, ami kiszolgálja az akkugyárakat.
A hivatal tett feljelentést.
Cáfolja a Külgazdasági és Külügyminisztérium a hvg.hu-nak a sajtóhíreket a Debrecenbe készülő, a tervek szerint 2027-től már termelő kínai üzemről. Azt állítják: az sem biztos, hogy Magyarországon lesz a gyár. Mivel “több európai ország, illetve Magyarországon belül több település is versenyben van még érte”.
Rosszullétek, tűz, robbanás, habzó csatornák, halálos kimenetelű munkahelyi balesetek – az elmúlt másfél évben több alkalommal hallhattunk hasonló híreket az épülő és a már működő akkugyárakról. A beruházások bírálói és az érintett helyiek ezekre is hivatkozva tiltakoznak folyamatosan a beruházások ellen, a kormánypárti politikusok viszont azzal érvelnek, a gyárak a legszigorúbb előírások szerint működnek. Hogy lehetne megelőzni a baleseteket és a súlyos megbetegedéseket? Összefoglalónkban ezen kérdések megválaszolása mellett térképen mutatjuk meg, hol történtek (nyilvánosságra került) balesetek, illetve azt is, hol vannak már, és hol lehetnek még akkugyárak az országban.
A kínai Ningbo Zhenyu Technology 23 milliárdos beruházással gyártana 2027-től Magyarországon egyes, az autók elektromos akkumulátoraiba szánt precíziós alkatrészeket. Egyelőre a kormányzat nem erősítette meg a hírt.
A beszállító vis maiorra - a háborúra - hivatkozva módosítani szerette volna a szerződést, most majd pereskedhet - Szingapúrban.
A CATL szerint emberi mulasztás nem történt, viszont soron kívül felül fogják vizsgálni az összes cölöpöző gépet.
Az Európai Bizottság jóváhagyta azt a 2,36 milliárd euró (körülbelül 880 milliárd forint) összegű magyar programot, amely a klímasemleges gazdaságra való átállás előmozdítása érdekében a stratégiai ágazatok beruházásainak felgyorsítására irányul.
Azt azonban nehéz elképzelni, hogy a kormány letett volna a milliárdos beruházásról.
Szijjártó Péter újabb bejelentést tett. A Sunwoda első körben egy 93 milliárdos beruházást hoz Magyarországra, csak a későbbi ütemekben fogják elérni a miniszter által ígért 580 milliárd forintot. Nyíregyházán ez lesz a második akkumulátorgyár: tavaly októberben jelentette be Szijjártó a W-Scope érkezését.