#akkumulátorgyár

Elvitelre #33: Tragédia Líbiában, az oktatásban és az akksigyárban
 

Elvitelre #33: Tragédia Líbiában, az oktatásban és az akksigyárban

Elvitelre - a podcast, amelyben az adott hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! Ezen a héten utánajárunk a líbiai katasztrófa hátterének, folytatjuk az akksigyári balesetek felgöngyölítését és megvizsgáljuk az új töri- és magyarérettségi vérző sebeit.

hvg.hu hvg.hu



Behajolt a gyártósorba, beszorult, egy héttel később a Honvédkórházban halt meg – jegyzőkönyvek az akkugyári balesetekről, III. rész
 

Behajolt a gyártósorba, beszorult, egy héttel később a Honvédkórházban halt meg – jegyzőkönyvek az akkugyári balesetekről, III. rész

A gödi Samsung SDI az első akkumulátorgyár volt Magyarországon, amelyben egy súlyos baleset történt, de nem kizárólag a gyár hibájából. A gyárról azonban a kormányhivatal sokszor megállapította, hogy a munkások odabent súlyos veszélynek vannak kitéve. A Samsung viszont nemzetgazdaságilag kiemelt státusza miatt sérthetetlennek tűnik: hiába építkeznek, vagy kezdenek el használni épületeket engedély nélkül, megússzák pénzbüntetéssel. A gödi Samsungot bemutató cikkünk az akkugyárakban és a hulladékukat feldolgozó cégeknél történt baleseteket bemutató sorozatunk harmadik, és egyben zárórésze.




Robbant a tartály és két munkást vitt magával – jegyzőkönyvek az akkuipari balesetekről, II. rész
 

Robbant a tartály és két munkást vitt magával – jegyzőkönyvek az akkuipari balesetekről, II. rész

A SungEel Hitech Hungary Kft.-nek két akkumulátorfeldolgozója is van Magyarországon, egy Bátonyterenyén, egy pedig Szigetszentmiklóson. Utóbbi jelenleg nem működik, a katasztrófavédelmi engedélyét egy súlyos, két ember halálát okozó robbanás miatt visszavonták. Egy másik üggyel kapcsolatban újdonság, hogy a Nógrád megyei kormányhivatal határozata egy helyen egy tavalyi bátonyterenyei eseményt is halálos balesetként említ. Cikksorozatunk második része, amelyben a magyarországi akkufeldolgozók baleseteit mutatjuk be kormányhivatali határozatok és jegyzőkönyvek nyomán.



Helyünk a régióban: Magyarországon nőtt a legkevésbé a termelékenység az elmúlt 13 év alatt
 

Helyünk a régióban: Magyarországon nőtt a legkevésbé a termelékenység az elmúlt 13 év alatt

Az ipar, a feldolgozóipar és az infokommunikáció is gyenge eredményeket mutat, egyedül a pénzügyi szférában állunk jól, de az is csak a középmezőnyre elég. A megoldás mások mellett az oktatás, az egészségügy, a kultúra és a szociális szféra fejlesztése lenne, ehhez képest ezekkel a kormány pont nem foglalkozik. Helyettük jönnek az akkugyárak, de az ilyen húzások csak rövid távon lökik meg a GDP-t, azok tovagyűrűző hatása kicsi, mint az már korábban, a gumiabroncs-gyártás felfuttatása után bebizonyosodott.

hvg.hu hvg.hu

Kína rástartolt az európai autópiacra
 

Kína rástartolt az európai autópiacra

Ez derült ki a hétfőn megnyílt nagy autókiállításon Münchenben, ahol a legnagyobb elektromos autókat előállító kínai cég, a BYD hat új modellel is jelentkezett. És ott van még az amerikai Tesla is.

Lengyel Miklós Lengyel Miklós

Szijjártó Péter:
 

Szijjártó Péter: "Mi sem vagyunk hülyék"

“Továbbra is magyar és továbbra is szuverén” külpolitikát ígért az éves nagyköveti értekezleten Szijjártó Péter külügyminiszter. A politikus két témát részletezett, amivel kapcsolatban a "liberális mainstream" nyomásgyakorlására számít: az ukrajnai háborúval kapcsolatos külpolitika, és az, hogy az ország “a nyugati és a keleti beruházások találkozási pontjává” válik, amivel az akkumulátoripari nagyhatalommá válás szándékára utalhatott.

MTI/hvg.hu MTI/hvg.hu