Az e-autók iránti alacsony kereslet miatt komoly akkuipari beruházásokat törölhetnek
A német BASF vegyipari cég egy globális akkualapanyag-gyártási hálózat kiépítésének tervét kaszálhatja el.
A német BASF vegyipari cég egy globális akkualapanyag-gyártási hálózat kiépítésének tervét kaszálhatja el.
Riportot közölt a BBC a magyar akkumulátoripari ambíciókról, részletezve a fejlesztéseket, a kockázatokat, és kitér arra is, hogy mit lát igazán nagy kihívásnak a kormány.
1500 milliárd forintnál is többet áldoz a kormány akkuipari beruházásokra, azoktól várva a gazdaság felemelkedését. A felelőtlen engedélyeztetés miatt azonban felmérhetetlenek az egész Kárpát-medencét veszélyeztető környezeti károk. Domokos László és Fülöp István írása.
Ha összejön a korábban is beígért évi százezer tonnás gyártási teljesítmény, az napi húsz-harminc kamiont fog jelenteni az év minden napján reggel hat és este tíz óra között.
A minisztérium ígéri, hogy a jövőben szigorúbban fogják büntetni az ilyen eseteket.
Átlagban elmondható, hogy az autóipari befektetések ötödét az állam állja.
Állásfoglalást adott ki a magyar kormány akkugyárnagyhatalmi törekvéseivel kapcsolatban az MTA Fenntartható Fejlődés Elnöki Bizottsága. Figyelmeztetnek a kockázatokra, komplex megközelítést, nagyobb nyilvánosságot, érdemi adatokon alapuló szakmai vitát várnak, amihez segítséget is felajánlották.
Nincs még elég információ a katódgyárral kapcsolatban, ezért később szeretnék megtartani az arról szóló lakossági fórumot Ácson. A soron következő testületi ülésen dönthetnek arról, hogy visszavonják-e a fórumról szóló korábbi határozatot.
Évi egy terawattnyi energiát felhasználva termelne 900 dolgozó évi 100 ezer tonna katódport az Ács mellé tervezett kínai hátterű katódgyárban. A Bamo Technology vezetése a Magyarországon megjelenő kínai akkumulátoripari szereplők közül elsőként állt ki újságírók elé, hogy részletezze a sok indulatot kiváltó, több mint 530 milliárd forintos beruházást. Mennyi energia kell a katódgyártáshoz? Hogy szállítják az alapanyagot és a végterméket? Honnan lesz munkaerő, és hol laknak majd? Mennyit hoz a konyhára? Itt vannak a válaszok.
Cáfolja a Külgazdasági és Külügyminisztérium a hvg.hu-nak a sajtóhíreket a Debrecenbe készülő, a tervek szerint 2027-től már termelő kínai üzemről. Azt állítják: az sem biztos, hogy Magyarországon lesz a gyár. Mivel “több európai ország, illetve Magyarországon belül több település is versenyben van még érte”.