Ezek az európai autógyárak vannak a legnagyobb veszélyben
A Ford évtizedekig meghatározó európai gyára, a kölni például jelenleg alig 5 százalékos kihasználtsággal termel.
A Ford évtizedekig meghatározó európai gyára, a kölni például jelenleg alig 5 százalékos kihasználtsággal termel.
Az e-autó ágazatban ez jön az USA-ban is, Joe Biden elnök éppen akkor utánozza Kínát, amikor Peking iparpolitikája kezd megroppanni. A kínai e-autó-gazdaságban 400 cég dobta be a törülközőt. Az e-autók árának drámai csökkenésével a benzineseké nőhet.
Az idei harmadik negyedév egy friss felmérés szerint minden idők legjobb profitjelentéseit hozta.
Nem is kérdés, hogy mostanság az elektromosítás a legfontosabb napirendi kérdés minden autógyártó életében. Összeszedtük, hogy hol tartanak az iparág legnagyobb szereplői és mi várható tőlük az évtized végéig.
Mit köszönhet egymásnak a magyar kormány és a német tőke? Ezt a kérdést is körbejárta az e heti HVG, amely a hamarosan leköszönő Angela Merkel német kancellárként eltöltött másfél évtizedét elemzi.
A közép- és hosszútávú tervezést azonban egyelőre nehezíti, hogy a hazai autógyárak pillanatnyilag azt sem tudják, hogy holnap miből szerelik össze a mostani szériákat.
A Gazdaságvédelmi Alap alig negyede ment gazdaságvédelmi célokra; érkezhet az orosz vakcina Magyarországra; Joe Biden munkához látott. Ez a hvg.hu heti gazdaságvédelmi összefoglalója.
A világ egyik legnagyobb autógyártójának főnöke szerint az új autóipari sztárok, mint a Tesla, annyira túlértékeltek a tőzsdéken, hogy a hagyományos gyártók nem tudnak elegendő tőkét vonzani a fejlesztéseikhez.
Kilenc autógyártót tömörít magában a német konszern.
Az amerikai kormány megvonja az államtól a szövetségi engedélyt arra, hogy önállóan határozza meg a kipufogógáz-kibocsátási szabályokat.
Az ok egyszerű, hamarosan életbe lépnek azok a maiaknál sokkal szigorúbb károsanyag-kibocsátási normák, amelyeknek a jelenlegi autók már nem felelnek meg.
Még zajlanak az egyeztetések arról, milyen terméket gyárt majd a vállalat az új, Kecskeméten épülő üzemben. A gyár kommunikációs igazgatója szerint természetes, hogy egy piaci cég módosítja terveit, de az építkezés nem áll le.
Tavaly Mexikóban például 25 339 gyilkosság történt, ami nem csak az ország modernkori történetében mélypont, de vélhetően a világon is alig akad párja.
Éles kritikát fogalmazott meg egy európai környezetvédelmi szervezet az autógyárakkal szemben, azt állítva, hogy annak ellenére, hogy tudnának a jelenlegieknél tisztább üzemű autókat fogalmazni, saját hasznuk maximalizálása érdekében ezt nem teszik meg.
Trump fenyegetése ellenére egyre több Mexikóban gyártott autó érkezik az USA-ba.
Az Opel független marad akkor is, ha a francia PSA járműgyártó kezébe kerül a német cég – jelentette be a General Motors vezetője a cég frankfurti központjában pénteken.