Az öreg autók taszítják a cascót
Szűk, de hűséges ügyfélkör jellemzi a casco piacot, ahol mostanság 80 ezer forint körüli szintre esett az éves átlagdíj.
Szűk, de hűséges ügyfélkör jellemzi a casco piacot, ahol mostanság 80 ezer forint körüli szintre esett az éves átlagdíj.
Hogyan alakulnak Magyarország legnépszerűbb új és használt autómodellek casco biztosítási díjai – ezt számolta ki a Genertel legújabb elemzésében. A 2 éves kocsik cascója évente átlagosan 50 ezer forint, ám 13 évesen ez az összeg akár 30 ezer forint körüli éves összegre is csökkenhet.
Vidéken sokkal erősebb a háziasszonyok befolyása, mint a fővárosban.
Ha megszokta, hogy évfordulókor a biztosítókat megversenyezteti, és mindig egyre olcsóbb kgfb- vagy cascodíjakat kap, akkor idén vegyen egy nagy lélegzetet, mielőtt megnézi az ajánlatokat. A piac elérte a mélypontot, és várhatóan díjemelés jön. A legnagyobb emelést a fuvarozók kaphatják a nyakukba, de ők nagyon nem szeretnék ezt cipelni, ezért megpróbálják majd áthárítani – például önre.
A Magyar Nemzeti Bank jó esélyt lát arra, hogy az elsőfokú eljárás után másodfokon is nyerjen a Lombard Leasing Zrt.-vel szemben, ezt követően pedig az ügyfelek visszakaphatják a jogsértően devizában felszámolt casco-díjak miatti árfolyam-különbözetet – közölte Binder István, az MNB felügyeleti szóvivője.
Jó tudni, hogy a casco csakis a szükségjavítást téríti külföldön, vagyis azokat a műveleteket, amelyekkel az autó szabályszerűen és biztonságosan üzemeltethető.
Nyaranta rengeteg vadbaleset történik. Jó tisztában lenni a teendőkkel, ha megtörténik a baj.