Autólopásra biztosítja be magát a magyar
Az idei kgfb-kampányban a lopás casco volt a legnépszerűbb kiegészítő biztosítás.
Az idei kgfb-kampányban a lopás casco volt a legnépszerűbb kiegészítő biztosítás.
Az autósok hatoda akár nyolcezer forint felett is költene kiegészítő biztosításra. A kötelezőkampányok már egyre kevésbé a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokról (kgfb), hanem inkább a melléjük vásárolható kedvezményes kiegészítő biztosításokról szólnak – állítják egybehangzóan biztosítók és biztosítási alkuszok is.
A Lombard Lízing Zrt. a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) határozatában megszabott augusztus végi határidőig azért nem fizette vissza ügyfeleinek a 380 millió forintos cascodíj-többletet, mivel a határozatot megtámadta a bíróságnál – közölte a társaság kedden.
Az elmúlt években annak ellenére csökkent a számuk, hogy olcsóbbak lettek. A megjelent mini-cascók, amelyek a legjellemzőbb károkra fizetnek pár ezer forinttért köthetőek.
A rendőrség valóban nem kötött casco biztosítást a közelmúltban beszerzett új Opel Astrákra - erősítette meg az Országos Rendőr-főkapitányság Kommunikációs Szolgálata a Blikk értesülését pénteken az MTI-nek, hangsúlyozva, hogy a szolgálati gépjárművek javítási költségeit ennek ellenére a rendőrség fizeti.
Nincs ugyanis casco biztosítás a pár hónapja beszerzett rendőrségi Opel Astrákon – írja a Blikk.
Megállt a járműbiztosítási piacon a casco-díjak zuhanása: az idén az első negyedévben 67 900 forint volt a casco-szerződések éves átlagdíja, megegyezik az egy évvel korábbival - közölte saját adataira hivatkozva a netrisk.hu online alkuszcég az MTI-vel.
A járművekben keletkezett károk esetében a mielőbbi kárfelvétel, illetve a kártérítés folyamatának meggyorsítása érdekében a biztosítók közös döntése értelmében a saját kötelező (kgfb) biztosító méri fel a károkat azok számára, akik nem rendelkeznek casco-biztosítással.
2012-ben hosszú évek után először ismét jelentősen, 14 százalékkal emelkedett a hazai autólopások száma.Tavaly 5600 járművet loptak el Magyarországon, a piaci szereplők becslése szerint ezek közül 1200-nak volt casco biztosítása, így a tulajdonosok négyötödének a kára nem térült meg - közölte a Genertel Biztosító szerdán.
Az autósok döntő többsége számára a jelenlegi árak mellett a casco biztosítás nem fér bele a költségvetésükbe - közölte a PBA Biztosítási Alkusz.
A biztosítási piacot meghatározó külső tényezőkben – mint az autóeladás, lakásépítés, kis-, és közép vállalatok fejlődése, illetve a beruházási- és megtakarítási hajlandóság – közgazdászok előrejelzései alapján, minimális javulásra lehet számítani, ezért a K&H Biztosító előrejelzése szerint összességében az idei évtől sem várható felívelés.
Az alkuszi portálok adatai szerint a kötelező biztosításhoz kötött kátyú- és defektbiztosítások mellett az ügyfelek hatoda veszi igénybe a minicascót.
Az átlagos magyar autós szürke, vagy ezüstmetál autót vezet, ami a legtöbb esetben Opel márkájú és átlagosan 12 éves - derül ki a Generali PPF Holding (GPH) kilenc Kelet-közép-európai országban, saját ügyfelei körében elvégzett felméréséből.
Mint minden évben, a brit Thatcham szervezet ismertette a legjobb lopásvédelemmel ellátott autók listáját. A helyzet sajnos az, hogy sokszor mégis a listák élén álló márkákból viszik el a legtöbbet.
Felmondási hullám és az új konstrukciók felértékelődése várható a biztosítási adó bevezetése nyomán.
A balatoni hajók és kikötők nagy része még nem rendelkezik biztosítással. Pedig hajók esetében már évi néhány tízezer forintért is elkerülhető, hogy egy rosszul sikerült kikötés akár több százezerrel megterhelje a hajós pénztárcáját.
A negatív piaci tendenciák ellenére a Generali-Providencia Biztosító őrzi piaci pozícióját, és noha a díjbevétel tekintetében minimális visszaesést könyvelt el a társaság, az adózott eredményt 42 százalékkal 4,9 milliárdra növelte 2011-ben. A kötelező biztosítások területén viszonylag nagyot veszítettek, ezt azonban ellenúlyozni tudta a többi ágazat növekedése.
A Generalihoz tavaly több mint 1200 bejelentés érkezett a kátyúkárokkal kapcsolatban, a társaság pedig 40 millió forintot fizetett ki ügyfeleinek – közölte a társaság. Idén is sok kátyúkárra lehet számítani, jó tudni mi is a teendő ilyen esetben.
A biztosítási ágazat tavaly év végén túljutott az aktuális szüreti időszakon, de a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) kampány lecsengésével sem pang a piac. Most a síszezon jelenti a slágert, és van olyan biztosítás is, ami tipikusan a tavasz beköszöntéhez köthető.
A gépkocsihasználat csökkenése miatt nem lett kevesebb az ütközéssel okozott kár: a kötelező gépjármű felelősség- és a casco biztosítás alapján kifizetett összeg mintegy fele az autók ütközésekor keletkezett - közölte a Generali Biztosító az MTI-vel saját adatai alapján.