#chiphiány

Mindent egy lapra tett fel Kínában az Apple, és most mindent el is bukhat vele

A kilencvenes évek végén Peking dobott mentőövet az akkor a csőd szélén támolygó techvállalatnak, mely aztán masszívan alapozva a távol-keleti nagyhatalomra, néhány éven belül leuralta a világot. Csak közben Kína olcsó összeszerelő üzemből komoly partnerré vált, Tim Cookéknak így most extra kihívás szakítani vele. Pedig az egyre romló USA–Kína-viszony és az egyre meredekebb tajvani helyzet miatt muszáj. Mivel a legfejlettebb chipeket Tajvan, a legnagyobb gyárakat Kína adja a vállalatnak, ha Hszi Csin-ping kiadná a parancsot a szigetország lerohanására, az Apple óriási gondba kerülne.





Ez lehet Európa titkos fegyvere a csúcstechnológiáért vívott harcban

Az európai chiphiányról szinte mindenki hallott, de kevesen tudják, hogy kizárólag Európában gyártanak több olyan fontos berendezést, amelyek a legfejlettebb chipek gyártásához szükségesek. Emellett néhány európai gyártónak megkerülhetetlen szerepe van a felhasznált vegyi anyagok előállításában is. Még sincs Európában csúcskategóriás chipgyártás, amin sürgősen változtatna az unió. Lássuk, miért és hogyan!








Javul a helyzet, de még messze nincs vége a globális chiphiánynak

A globális mikrochiphiány 2022-ben még biztosan probléma lesz, és egyes iparági szakértők előrejelzése szerint 2023 előtt nem is fog javulni. Ezzel szemben mások meg vannak győződve arról, hogy az idei év végén a helyzet javulása várható. De hogyan reagálnak a vállalatok a chiphiányra, és mit lépnek a döntéshozók?

Szabadkai Liza

Bajban vannak a legnagyobb autókölcsönzők éppen a turistaszezon előtt

Nem csak hogy duplájára nőttek az autókölcsönző cégek árai a legfelkapottabb turistaközpontokban, de örülhetnek a bérlők, ha egyáltalán van elvihető autó. Az elmúlt két év turbulens piaca megtépázta a hagyományos autóbérléssel foglalkozó cégeket is. A megoldást részben a magánautók megosztását kiszolgáló cégek jelenthetik.

hvg.hu