Átalakul a MÁV vezetése, új vezérigazgatókat neveztek ki
Nagy részük eddig is a MÁV-csoportban töltött be vezető tisztségeket.
Nagy részük eddig is a MÁV-csoportban töltött be vezető tisztségeket.
A vállalkozások több mint fele nem nyújt semmiféle támogatást ahhoz, hogy a munkatársaik hatékonyan tudják feltérképezni a mesterséges intelligenciát.
Egy jó vezető már régen adatsorokra is támaszkodva dönt, kérdés, hol lesz a helye a közeljövő – sőt: a holnap – vállalatirányításában a mesterséges intelligenciának. Eljöhet az idő, hogy a mesterséges intelligencia kirúgja a főnökét?
Mai árfolyamon 333 milliárd forintot szánnak az egész MI-projektjére a Wipro.
Mind az EU-ban, mind az USA-ban egyre inkább a vállalati stratégia része az úgynevezett ESG-követelmények betartása. Bár még komoly kihívást jelent az átláthatóság és a minőségi adatszolgáltatás, a fenntarthatóság mérhető hasznot hoz. A legnagyobb magyar cégekről rendhagyó listát készített a Planet Fanatics Network fenntarthatósági tanácsadócég és a HVG. A rangsor, amelyet az olvasók a csütörtökön megjelenő HVG hetilapban és a hvg360-on találnak majd meg, megmutatja, hogy üzleti jelentőségük mellett mennyire felelősen működnek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontból.
A Z generáció tagjait aktívan foglalkoztatja a fenntarthatóság, így a magas ESG-minősítéssel rendelkező vállalatok nagyobb eséllyel tudják megszólítani az ebbe a korosztályba tartozó munkavállalókat. A legnagyobb magyar cégekről rendhagyó listát készített a Planet Fanatics Network fenntarthatósági tanácsadócég és a HVG. A rangsor, amelyet az olvasók a csütörtökön megjelenő HVG hetilapban és a hvg360-on találnak majd meg, megmutatja, hogy üzleti jelentőségük mellett mennyire felelősen működnek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontból.
A fenntarthatósági jelentés nem csodaszer, de képes növelni a vállalati működéshez kapcsolódó transzparenciát, aminek alapján a finanszírozók tájékozottabb döntéseket tudnak hozni. Kérdés, képesek-e megoldani a hazai cégek a szintlépést. A legnagyobb magyar cégekről rendhagyó listát készített a Planet Fanatics Network fenntarthatósági tanácsadócég és a HVG. A rangsor, amelyet az olvasók a csütörtökön megjelenő HVG hetilapban és a hvg360-on találnak majd meg, megmutatja, hogy üzleti jelentőségük mellett mennyire felelősen működnek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontból.
Kürti Sándor a cégvezetéstől visszavonult, könyvet viszont évente ír.
Áremeléssel és a működési költségek mérséklésével enyhítenék a válság hatásait a vezérigazgatók egy friss felmérés szerint.
Egyre kevesebben vannak fent a cégvezetéstől eltiltottak listáján, de még így is magas a számuk.
Már nem a kereskedelmi háborúkat, hanem a klímaváltozást tekintik a legnagyobb üzleti kockázatnak a világ legnagyobb cégeinek vezetői. A világgazdaság növekedésébe vetett bizalom általában véve csökkent, az USA-ban viszont nagyot nőtt.
Kevesebb, mint fele annyi céget vezet kizárólag női vezető, mint ahány mint kizárólag férfi által vezetett létezik - derül ki az OPTEN Kft. elemzéséből. A női vezetők által irányított cégek jellemzően kisebbek, ugyanakkor alacsonyabb csődkockázattal működnek, mint a férfiak által irányítottak. Minden pénzügyi mutatóban jobban teljesítenek azok a cégek, ahol férfiak és nők egyaránt megtalálhatóak a vezetésben.
Egy pécsi vállalkozás lehet a jó példa arra, hogy lehet sikerre vinni egy lokálpatrióta csapatot.
Lázár János beújított a Batidai Vadászkastélyban, egyik barátja ment, jött helyette kettő is. Az egyikük a hátrányos helyzetűeknek munkát ígérő, balhés szociális szövetkezetben volt vezető pozícióban.
Simon Sinek vezetési szakértő gyakorlati jellegű tanácsai a millenniumi nemzedékkel dolgozó vezetők számára.
Évente 12 ezer magánszemélyt tiltanak el a cégvezetéstől, a jogi szigor teljes mértékben indokolt.
Egy év alatt tízezernél is több embert tiltottak el a cégvezetéstől, és a számuk folyamatosan nő.
A magyar cégeknél munkavállalónként évente több mint egy munkahét kiesik az it-rendszerek és hardverek meghibásodása miatt, ami évente csaknem félmilliárd euró költséget jelent a magyarországi munkáltatóknak.
Azt hinnénk, hogy a cég reklámfiguráját látjuk egy kirakodóvásárban, pedig ő a vezérigazgató. John Legere csak rózsaszínű ruhákat hord, a közösségi médiában páros lábbal száll bele a versenytársakba, és közben még főzős műsort is vezet. A tudatosan felépített (ön)marketing pedig kifizetődő.