#eNET

Magyarok a mobiljukon: vihar is jöhet, meg szerelmes chatüzenet is, csak legyenek már ingyen
 

Magyarok a mobiljukon: vihar is jöhet, meg szerelmes chatüzenet is, csak legyenek már ingyen

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18–69 éves korosztályban, derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A magasfokú okostelefon-penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben. Fizetni nem nagyon szeretünk a szolgáltatások használatáért.

hvg.hu hvg.hu


Átok vagy áldás? Okostelefonnal jobban összemosódik a munka és a magánélet
 

Átok vagy áldás? Okostelefonnal jobban összemosódik a munka és a magánélet

Munkaidőben is foglalkozhatunk ügyes-bajos privát dolgainkkal, és folyamatosan tarthatjuk a kapcsolatot családunkkal, ismerőseinkkel. Ezzel együtt a munkahelyi teendőinket is bármikor intézhetjük telefonunk segítségével. A dolgozó okostelefon-használók azonban javarészt előnyként élik meg ezt a helyzetet: 78 százalékuk inkább dolgozik szabadidejében is alkalmanként a telefonján, csak munkaidőben is használhassa azt magáncélra. Az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” friss kutatása az okostelefonoknak a munka-magánélet egyensúlyára gyakorolt hatásaival foglalkozik.

hvg.hu hvg.hu


Képes meglenni mobilnet nélkül? A legtöbben nem
 

Képes meglenni mobilnet nélkül? A legtöbben nem

Az okostelefonok és a tabletek terjedésével a mobilnethasználók tábora is folyamatosan bővül: hazánkban számuk eléri a 2 millió 600 ezret. Bár a mobilnet szerepe a nyári pihenés, kikapcsolódás során felértékelődik, az év többi időszakában sem tudtunk már meglenni nélküle: mindig és mindenhol használjuk. Az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” kutatása a mobilinternet-használatot vizsgálta.

hvg.hu hvg.hu

Nem az érdekel minket, hogy néz ki
 

Nem az érdekel minket, hogy néz ki

Minden tíz mobilnetezőből nyolc rendszeresen belefut mobilhirdetésekbe, de csak minden negyediket érdekli, hogy az formailag passzoljon a megjelenési környezetébe. Tehát az egyáltalán nem mindegy, mit fogadnak el, vagy lépnek át a felhasználók akár gondolkodás nélkül is. Egy friss felmérés szerint a jó mobilreklám legfontosabb ismérve az, hogy tájékoztat.

hvg.hu hvg.hu

Minden száz forintból négyet már a neten költünk el
 

Minden száz forintból négyet már a neten költünk el

Szalad az online kisker szekere: tavaly újabb lélektani határon lépett át a webes kiskereskedelmi forgalom, és a rendszeresen internetezők közül már szinte csak tízből egy, aki nem vásárolt digitálisan. A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért keddi konferenciáján mutatta be újabb piacelemzését az eNET.

hvg.hu hvg.hu


Két év alatt heveri ki a Jófogás az OLX-et?
 

Két év alatt heveri ki a Jófogás az OLX-et?

Végérvényesen befejeződött az ingyenes online apróhirdetési verseny nyílt sisakos korszaka, mivel hétfőre kivezették az OLX.hu portált a hazai internetről. A februárban vesztett helyzetből hirtelen nyerésre fordító Jófogás.hu ügyvezetője azért kér még két évet a nyereségessé váláshoz.

hvg.hu hvg.hu

Küszködik a tévé a figyelemért
 

Küszködik a tévé a figyelemért

Az internet fejlődése, az okoseszközök elterjedése új korszakot nyit a televíziózás történetében, forradalmasítja a televíziózást és megváltoztatja a tévénézésről alkotott gondolatainkat – állítja friss kutatási eredményeire hivatkozva az eNET.

hvg.hu hvg.hu

Hegylakóként folytatja a Jófogás és az Olx
 

Hegylakóként folytatja a Jófogás és az Olx

A „csak egy maradhat” szellemében harcol és költ továbbra is az online apróhirdetési piac két meghatározó szereplője, de egy frissen publikált felmérés szerint az ex-Apród cég áll jobban a gazdasági racionalitást továbbra is mellőző párviadalban.

hvg.hu hvg.hu

Netes kereskedő nagyágyúk jöhetnek Magyarországra
 

Netes kereskedő nagyágyúk jöhetnek Magyarországra

Nemcsak, hogy egyre többen vásárolnak az interneten, hanem a korábbiakhoz képest elkezdtek másként is vásárolni, ami drasztikus átalakulásokat indított el az online kereskedelmi struktúrákban. A külföldi példákhoz képest még mindig 12-18 hónappal vagyunk lemaradva, ráadásul a magyar vásárlók inkább elmennek egy közeli boltba, minthogy ezer forintot fizessenek a kiszállításért. Kis Gergely, az eNET partnere úgy látja, 2014-ben néhány igazi nagyágyú érkezhet a hazai online kereskedelmi piacra.

Szabó M. István Szabó M. István

Apród kontra Jófogás: nem is töltenek, csak lövik egymást
 

Apród kontra Jófogás: nem is töltenek, csak lövik egymást

Egyre élesebb háború zajlik az ingyenességével hódító webes apróhirdetési piacon. A két főszereplő szeptemberben helyet cserélt, és azóta folyamatosan egymásnak feszül, hogy csak egy maradjon, aki végül maga árazhatja majd be az egyes tételeket. Ez a terv, ennek érdekében költenek el az idén reklámra úgy másfél milliárd forintot.

Szabó M. István Szabó M. István