Milliárdokkal húzná ki a csávából a kormány a fuvarozókat
Hatezer ember hivatásossofőr-képzését finanszírozzák Orbánék. Részben uniós pénzből.
Hatezer ember hivatásossofőr-képzését finanszírozzák Orbánék. Részben uniós pénzből.
A Nébih szerint Horvátország vagy Románia felé érdemes kerülnie az európai uniós határon be- és kilépő élőállat szállítmányoknak.
Lényegesen módosult az EKÁER rendelet a gyűjtőfuvarok szempontjából, ám szakértők szerint az egy egyszerűsítésnek szánt módosítás miatt, a logisztikai partnerrel dolgozó cégeknek mostantól még nehezebb a szabályok jogkövető alkalmazása.
Wáberer György fuvarozóegyesületi elnök szerint 6500 sofőr hiányzik a magyar munkaerőpiacról. Az egyesület néhány év alatt másfélszeresére szeretné emelni a magyar fuvarozási tevékenység GDP-arányos teljesítményét.
Június 1-jétől ismét módosult az elektronikus közútiáruforgalom-ellenőrző rendszer (ekáer) működéséről szóló 5/2015. NGM rendelet. Akkor is elég már egy ekáerszám, ha egy feladó, több felrakodási címéről, vagy egy címzett, több kirakodási címére történik a fuvarozás – írja az adozona.hu.
Az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Németországgal szemben a közlekedési szektorban bevezetett – nemzetközi transzferekre is kötelező érvényű - minimálbér miatt.
Olaszországban alapított leányvállalatot a Waberer's International Zrt. Az olasz feladású, illetve ottani célállomásokra irányuló fuvarmegbízások csaknem ötödét adják a nemzetközi közúti fuvarozó társaság mintegy 500 millió eurós éves árbevételének – közölte a vállalat csütörtökön.
Nem kell 21 adatot megadniuk az e-fuvarlevélhez, csak 3-at.
Bár ez elektronikus fuvarlevél márciustól élesben megy, az egyik fő felhasználó szerint még mindig toldozgatni kell.
Megjelent az online árukövetési rendszer módosított jogszabálytervezete, bárki véleményezheti a kormányzati portálon.
Kötelező vezetéstechnikai tréningre küldené a tehergépkocsi és autóbusz vezetőket a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, azaz a NiT Hungary, amely a magyar gazdaságra is negatívan ható gépkocsivezető-hiányra is megoldást akar találni.
Minden európai fuvarozó és szállítmányozó életét egyszerűbbé teheti a Logidok nevű startup napokban elindult rendszere. A kulcs az egyszerűbb dokumentumkezelés.
Sosem lépett még olyat az európai jegybank, mint most, a kivonuló Baumax helyére máris bejelentkezett az XXXLutz Bútorlánc, de sok plázát vasárnapra teljesen bezárhatnak. A jegybanki alapítvány újabb tízmilliárdokat kapott, miközben szépen gyarapszik a pénz az "állami pénzmosodában". A hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
A magyar fuvarozók levélben fordultak a Miniszterelnökséget vezető Lázár Jánoshoz, hogy tiltakozzanak az őket hátrányosan érintő új német szabályozás ellen, mely szerint minden Németországban dolgozó munkavállaló után a német minimálbért kell kifizetni. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete szerint a német rendelkezés versenykorlátozó és ellentétes az uniós joggal is. A fuvarozók Orbán Viktor kormányfőt pedig arra kérik, a februári Merkel-látogatás apropóján fejezze ki tiltakozását a jelenlegi szabályozás ellenében.
Óránként az eddigi bér duplája, 2800 forint illeti meg azt a kamionsofőrt, aki Németország területére lép, még akkor is, ha magyar fuvarcégnél dolgozik. Az év elején bevezetett német törvény mégsem okozhat örömet a sofőröknek, mert a magyar munkahelyük nem bírja el a jóval magasabb fizetést. Egy munkavállaló így havonta akár 200 ezer forint költségnövekedést jelent a munkahelyének. Ezért a magyar fuvarcégek rá vannak kényszerítve, hogy ügyeskedjenek – és ők ügyeskednek.
Mi történik, ha úton van a szállítmány, és bedől a forint? Hogyan lehetne rávenni egy külföldi üzleti partnert arra, hogy a magyar adóhatóság kedvéért pluszmunkát végezzen? Elindult az EKAER, vagyis az elektronikus menetlevél-rendszer, a cégek pedig tele vannak kérdésekkel. Nem csoda, hiszen gyakorlatilag élesben tesztelik rajtuk a szoftver béta verzióját. Matematika, logika nélkül.
Nincs elég kamionsofőr, azt kéne tenni egyszerűen, hogy a középiskolából kikerülő, elhelyezkedni nem képes fiatalokat gépkocsivezetőnek átképzik, de erről még nagyon győzködni kell a kormányt. A szállítmányozás után az autós és lakásbiztosítási piacra is belépett, és az állhatatossága mára beérett, de nem áll le, az egészségügyi biztosításokban is fantáziát lát. Interjú az év üzletemberének választott Wáberer Györggyel, a Waberer’s International Zrt. elnök-vezérigazgatójával.
Az Egyesült Királyság jelenleg a Waberer's egyik legnagyobb piaca, a cég árbevételének több mint 15 százaléka köthető a szigetország gazdaságához. A magyar fuvarvállalatnak Franciaországban, Lengyelországban, Németországban, Romániában és Szlovákiában működnek leányvállalatai.
Adott a feladat, egy motorkerékpárt kellene egy távolsági busz tetejére felrakni, de emelőt nem használhatunk.
Magyarországi álláshelyeket hirdetett meg a világ taxisainak rémálom cége, az Uber. A cég okostelefonos applikációval robbant be a fuvarozási piacra, kiiktatja a taxitársaságokat a rendszerből, és közvetlenül összekapcsolja a kínálatot a kereslettel. A cég ellen Európa-szerte tüntetnek a taxisok, a magyar kollégáik azonban nem aggódnak.