#gazdaság

Ha akarna, se tudna most hihető költségvetést összerakni a kormány?
 

Ha akarna, se tudna most hihető költségvetést összerakni a kormány?

Annak már nagy hagyományai vannak, hogy a kormány egy éjszakai Magyar Közlönyben ad ki nagy jelentőségű rendeleteket, de most egész új szintre lépünk: azt várja mindenki, aki ma Magyarországon a gazdasággal foglalkozik, vajon mikor jelenik meg a Közlöny, amelyben majd közzéteszik a 2023-as költségvetést. Ugyan a büdzsét még júliusban megszavazta a parlament, már akkor is lehetett látni, hogy a tervezet számai csak akkor lesznek tarthatók, ha a legoptimistább forgatókönyv jön be itthon és a világ más részein is, optimizmusra pedig, ahogy akkor, azóta sincs sokkal több ok.

Gyükeri Mercédesz, Sztojcsev Iván Gyükeri Mercédesz, Sztojcsev Iván




Csak fél évre szólna a Diákhitelt fékező kamatstop
 

Csak fél évre szólna a Diákhitelt fékező kamatstop

Fél évre, 2023. június 30-ig rögzíti a kormány 4,99 százalékon a Diákhitel kamatát – derül ki egy friss kormányrendelet-tervezetből. Ha a kamatstopot nem hosszabbítják meg, akkor a kamat jövő júliustól akár 10 százalék feletti értékre is nőhet, miközben idén júliusig csak 1,99 százalék volt.

hvg.hu hvg.hu





Megszabadíthat az orosz gáztól az LNG, de olyan árat fizethetünk érte, amibe beleroppanunk
 

Megszabadíthat az orosz gáztól az LNG, de olyan árat fizethetünk érte, amibe beleroppanunk

Az LNG, azaz a cseppfolyósított gáz szállítása különösen környezetromboló, akkor is, ha a tankerek bunkerolajjal mennek, és akkor is, ha maga a rakomány egy része hajtja azokat. Számos terv van a hajóüzemanyagok zöldítésére, de ez csak évek múlva indulhat meg érdemben, és ha nem áldozunk rá eleget – nagyon-nagyon sokat –, akkor a tengeri szállítás sohasem áll át kibocsátásmentes üzemanyagokra, a globális klímacélok elérésének esélyét pedig alaposan rontja.