Veszélyezteti a 3-as metró zavartalan működését az ukrajnai háború
Megszűnt az alkatrészutánpótlás az orosz metrószerelvényekhez, a BKV alternatív forrásokat keres.
Megszűnt az alkatrészutánpótlás az orosz metrószerelvényekhez, a BKV alternatív forrásokat keres.
Megerősítette az Európai Unió lehetséges legjobb, stabil kilátású "Aaa" adósminőségi besorolását a Moody's Investors Service. A nemzetközi hitelminősítő mindenekelőtt a 27 EU-tagország nagyon erőteljes szuverén hitelképességi profiljával indokolta a péntek éjjel Londonban bejelentett döntést.
Van némi mozgástér a gazdaságpolitika korrekciójára – derül ki a Pénzügykutató keretein belül működő Hetényi Kör elemzéséből. Az egykori miniszterekből, államtitkárokból, egyes szakterületek kiválóságaiból szerveződött csoport több hónapos vita után részletes gazdaságpolitikai programmal állt elő. Ez alapvetően összhangban van Márki-Zay Péter miniszterelnök-jelölt terveivel, a főbb összefüggéseket azonban számszerűsíti, az egyes célokat beárazza és háttérelemzésként is értelmezhető. A hvg360 a csaknem 85 ezer karakter terjedelmű elemzés néhány fontos részletét ragadta ki.
Az ügyészség szerint a jelenleg rendelkezésre álló bizonyítékok nem támasztják alá, hogy bűncselekmény történt.
Azoknak a villamosenergia-termelőknek, amelyek megawattóránként 450 lejnél drágábban adják a villanyáramot, 80 százalékos adót kell befizetniük a (450 lej feletti) többletnyereségre.
Sok országban vádolják a hatalmon lévő politikusokat korrupcióval, de ritkán jutnak el oda, mint most Bulgáriában: őrizetbe vették a volt miniszterelnököt, és az egykori pénzügyminisztert is. Ahhoz, hogy ez megtörténhessen, szükség volt az Európai Ügyészségre is, valamint egy olyan kormányra, amelynek a rendkívül sok más probléma közepette elemi érdeke volt, hogy bizonyítsa: legalább az elődei korrupciós ügyeivel tud mit kezdeni.
Az új blokkok építése nem állt le, de a kormányban is csak holnapig látnak, túl sok a bizonytalanság.
Azt "teljes mértékben" alárendelik a nemzetközi szankcióknak. Az ukrajnai leánybankot működtetik tovább, emellett adományokkal és menekültek elszállásolásával járulnak hozzá a válsághelyzet kezeléséhez.
Az ügynökség szerint fennáll az államadósság nemteljesítésének a lehetősége.
Húsz forinttal emelte az Eurojackpot árát a Szerencsejáték Zrt.
A megugró termelési költségek miatt kényszerülnek áremelésre a piaci szereplők.
A Holtankoljak.hu ügyvezetője arról is beszélt a Népszavának adott interjújában, hogy várhatóan maradnak még az üzemanyag-ellátási gondok, mert az importőröket nem csábította vissza a magyarországi piacra a 20 forintos jövedékiadó-csökkentés sem.
Már nem tankolhatnak hatósági áron a 7,5 tonnánál nehezebb járművek hajtói a hazai benzinkutakon, és töltési limit is vonatkozik rájuk, így aztán öt-hat megálló kell, míg teli lesz a kamion tankja. Ha egyáltalán van benzin a kúton. A last minute kamionstop miatt sok cég most kötbérrel nézhet szembe, vagy rosszabb esetben szerződésbontással. Mások enélkül sem bírják már a nyomást: vagy óriásit emelnek a fuvardíjon, vagy bezárják a boltot. Ársakpát várnak ők is, ezért még Orbán Viktornak is levelet írtak.
Már csak az amerikai Szenátus jóváhagyására van szükség, hogy kivegyék Oroszországot a legnagyobb kedvezmény elve alá tartozó országok közül.
Ahogy nő a bizonytalanság, mikor lehet vége a háborúnak és mennyire befolyásolja mindez az energiaszektort, úgy drágul a kőolaj.
A liszt ára már a háború első napjaiban megugrott Ukrajnában, de hiába a stratégiai terményekre kiadott kiviteli tilalom, ha sokáig elhúzódik a háború, annak súlyos következményei lesznek. Nem csak Ukrajnában.
Egy bajai gazda vetését túrták fel, miközben Zsigó Róbert, markológépekkel a háttérben illusztrálva jelentette be, hogy végre megépül a várost elkerülő út. Sem a földet kezelő önkormányzati cég, sem a földet bérlő gazda nem tudott erről. Ráadásul azóta látszólag semmi nem is történt a helyszínen.
Egyharmados tulajdonrészt vesz az MVM Szerbia két nagy energetikai kivitelező cégében, a szerződést már aláírták, még az év első felében lezárhatják a tranzakciót.
Sok európai autógyárnak volt érdekeltsége Oroszországban és Ukrajnában. A háborúhoz közeli keleti uniós országok pedig fontos beszállítói a német autóiparnak. Így nem csoda, hogy a tőzsdéken erőteljesen csökkennek az európai autógyártói óriások részvényárfolyamai - írja a párizsi gazdasági szaklap, a Les Échos.
A Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont főmunkatársa szerint biztos, hogy a nyugati beszállítók nélkül a Paks II.-projektnek befellegzett, és Európa felgyorsítja függetlenedését az orosz gáztól. A szakértő ugyanakkor kiszámíthatatlannak tartja a helyzetet a magyar és az európai energiapiacon, mert nemcsak a magas árak, hanem a helyzet változékonysága is lehetetlenné teszi a tervezést.