#gazdaság


Az európai autóipar az egyik legfőbb vesztese az ukrajnai háborúnak
 

Az európai autóipar az egyik legfőbb vesztese az ukrajnai háborúnak

Sok európai autógyárnak volt érdekeltsége Oroszországban és Ukrajnában. A háborúhoz közeli keleti uniós országok pedig fontos beszállítói a német autóiparnak. Így nem csoda, hogy a tőzsdéken erőteljesen csökkennek az európai autógyártói óriások részvényárfolyamai - írja a párizsi gazdasági szaklap, a Les Échos.

Lengyel Miklós Lengyel Miklós

Felsmann Balázs:
 

Felsmann Balázs: "Nem szeretném, ha valami orosz kazánkovács gyártaná Paks II. turbináit"

A Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont főmunkatársa szerint biztos, hogy a nyugati beszállítók nélkül a Paks II.-projektnek befellegzett, és Európa felgyorsítja függetlenedését az orosz gáztól. A szakértő ugyanakkor kiszámíthatatlannak tartja a helyzetet a magyar és az európai energiapiacon, mert nemcsak a magas árak, hanem a helyzet változékonysága is lehetetlenné teszi a tervezést.









A szankciók az ártatlanokat jobban sújtják, de a háborúnál a rossz szankció is jobb
 

A szankciók az ártatlanokat jobban sújtják, de a háborúnál a rossz szankció is jobb

A szegények, az egyébként is elnyomottak, és persze a nők, valamint a gyerekek érzik meg gyakran egy ország ellen bevezetett gazdasági szankciók káros hatásait – mutatta ki több közgazdász is az elmúlt évtizedekben. Van azonban olyan helyzet, amikor még mindig ez a kisebb rossz számukra is minden más opcióhoz képest. Azt pedig már John Keynes megmondta évtizedekkel ezelőtt, mit kellene tenni, hogy a szankciók igazán hatékonyak legyenek, és ne az ártatlanokat büntessék, csak épp akkor sem, és azóta sem nagyon hallgattak rá.