Egy téligumicsere igaz története
A gumivásárlás elsőre nem tűnik bonyolultnak. Veszek négy abroncsot, átrakatom a gumissal és autózom tovább. A következőkben kiderül, hogy ez a viszonylag egyszerű folyamat a végtelenségig bonyolítható.
A gumivásárlás elsőre nem tűnik bonyolultnak. Veszek négy abroncsot, átrakatom a gumissal és autózom tovább. A következőkben kiderül, hogy ez a viszonylag egyszerű folyamat a végtelenségig bonyolítható.
November első hetében két éjszakán át mérte 8-8 különböző gumiabroncs menetdinamikai jellemzőit egy Toyota Aurison és egy Suzuki Swiften a Genertel téligumi-teszt csapata Újpesten, egy vezetésbiztonsági pályán. A tesztautókban műszerekkel rögzítették, hogy a tesztfeladatok során mikor csúsztak ki és hogyan fékeztek 0-ra az egyes gumiabroncsokkal a tesztautók. A mérnökök külön pontozták a különböző gumik nyújtotta biztonságot vizes és száraz aszfalton, fékezéskor, illetve éles kanyarban.
Német kutatóknak sikerült kikapcsolniuk a gyermekláncfű tejnedvének alvadásáért felelős gént - így reményeik szerint nem telik el sok idő, és autógumik, cumik, óvszerek is készülhetnek a növényből.
Hó, latyak, jégborda, vizes útburkolat, aztán újra száraz út: egy jó téli guminak mindez nem probléma. Az ADAC német autóklub és a Stiftung Warentest aktuális tesztjében 28 modell közül csak egyetlen egy kapta meg a legjobb osztályzatot. A két különböző megvizsgált méretosztályban három gumi jó eredményt ért el, ezek elegendő biztonságot nyújthatnak a télre. A kínai termékeknél ugyanakkor nem árt az óvatosság.
Az orosz hadsereg felfújható fegyver-makettekkel szándékozik megtéveszteni az ellenséges felderítést: a RuszBal elnevezésű vállalat hétfőn közölte, hogy 2012-re befejezi a kísérleteket a felfújható rakétakomplexumokkal és - kilövőállásokkal.
Kedden és szerdán a mugellói pályán tesztelik a Pirelli-gumikat: az olasz cég lesz a jövő évtől a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, miután a japán Bridgestone már korábban bejelentette, hogy az idei szezon végén távozik a világbajnoki sorozatból.
A német Auto Zeitung magazin kilenc különböző sportos nyári gumit tesztelt, hogy eldöntse, melyik a legmenőbb. A versenyzők között volt a Bridgestone és Michelin legújabb fejlesztése is.
Eljött az ideje, hogy lecseréljük a téli gumikat nyárira. Aki maga szeretné elvégezni a cserét, biztosan felteszi magának a kérdést, hogy a jobb állapotban lévő gumikat előre vagy hátra kell-e felrakni. És hogyan kell kíméletesen tárolni a téli gumikat?
Bizakodásra ad okot, hogy 2010-ben a megbízható nyári gumik palettája szélesnek ígérkezik: a 225/ 45 R 17 W, Y méretű nyári gumik közül a 2010-es ADAC teszten 5 modell „különösen ajánlott”, hét pedig „ajánlott” besorolást kapott. ADAC öt terméket nem ajánl a vizes útburkolaton nyújtott gyenge vagy rossz teljesítményük miatt. Tizenhét 225/45 R 17 es méretű gumimodell állta ki az ADAC próbáit, többnyire olyan modellek, melyeket előszeretettel használnak az Audi A3, a Ford Focus, a Mercedes C-osztály, az Opel Astra és számos VW sportos változatain.
Az ausztriai Tessdorf ÖAMTC (osztrák autóklub) tesztpályáján mutatta be a Michelin a négy méretben Nyíregyházán gyártott Pilot Sport 3 gumiabroncsát.
A kínai vámosok 8500 tonna csempészett amerikai hulladék gumiabroncsra bukkantak Kuangcsouban (Guangzhou) - közölte a kínai vám főhivatal.
Az ADAC német autóklub statisztikái szerint 2008-ban több mint százezer alkalommal okozott balesetet gumidefekt Németországban. A károk nagy része elkerülhető lett volna, ha a vezetők jobban betartják a szabályokat.
Ha nem fogynak az autók, nincs akkora kereslet az autógumik iránt sem. Nem csupán a beszállítói igények csappantak meg, a másodlagos fogyasztók is egyre inkább kitolják a gumicserét.