#gumi

Egy téligumicsere igaz története
 

Egy téligumicsere igaz története

A gumivásárlás elsőre nem tűnik bonyolultnak. Veszek négy abroncsot, átrakatom a gumissal és autózom tovább. A következőkben kiderül, hogy ez a viszonylag egyszerű folyamat a végtelenségig bonyolítható.

unknown unknown

Téli gumikat tesztelt egy hazai biztosító – eredmények
 

Téli gumikat tesztelt egy hazai biztosító – eredmények

November első hetében két éjszakán át mérte 8-8 különböző gumiabroncs menetdinamikai jellemzőit egy Toyota Aurison és egy Suzuki Swiften a Genertel téligumi-teszt csapata Újpesten, egy vezetésbiztonsági pályán. A tesztautókban műszerekkel rögzítették, hogy a tesztfeladatok során mikor csúsztak ki és hogyan fékeztek 0-ra az egyes gumiabroncsokkal a tesztautók. A mérnökök külön pontozták a különböző gumik nyújtotta biztonságot vizes és száraz aszfalton, fékezéskor, illetve éles kanyarban.

unknown unknown


Teszt: 28 téli gumiból csak egy volt kiváló
 

Teszt: 28 téli gumiból csak egy volt kiváló

Hó, latyak, jégborda, vizes útburkolat, aztán újra száraz út: egy jó téli guminak mindez nem probléma. Az ADAC német autóklub és a Stiftung Warentest aktuális tesztjében 28 modell közül csak egyetlen egy kapta meg a legjobb osztályzatot. A két különböző megvizsgált méretosztályban három gumi jó eredményt ért el, ezek elegendő biztonságot nyújthatnak a télre. A kínai termékeknél ugyanakkor nem árt az óvatosság.

unknown unknown


Mugellóban tesztelik a Forma-1 jövő évi gumijait
 

Mugellóban tesztelik a Forma-1 jövő évi gumijait

Kedden és szerdán a mugellói pályán tesztelik a Pirelli-gumikat: az olasz cég lesz a jövő évtől a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, miután a japán Bridgestone már korábban bejelentette, hogy az idei szezon végén távozik a világbajnoki sorozatból.

MTI MTI

Melyik a legjobb gumi izmos autóra?
 

Melyik a legjobb gumi izmos autóra?

A német Auto Zeitung magazin kilenc különböző sportos nyári gumit tesztelt, hogy eldöntse, melyik a legmenőbb. A versenyzők között volt a Bridgestone és Michelin legújabb fejlesztése is.

unknown unknown

Előre vagy hátra szereljük a jobb gumikat?
 

Előre vagy hátra szereljük a jobb gumikat?

Eljött az ideje, hogy lecseréljük a téli gumikat nyárira. Aki maga szeretné elvégezni a cserét, biztosan felteszi magának a kérdést, hogy a jobb állapotban lévő gumikat előre vagy hátra kell-e felrakni. És hogyan kell kíméletesen tárolni a téli gumikat?

hvg.hu hvg.hu

A kínai gumik ismét megbuktak a teszten
 

A kínai gumik ismét megbuktak a teszten

Bizakodásra ad okot, hogy 2010-ben a megbízható nyári gumik palettája szélesnek ígérkezik: a 225/ 45 R 17 W, Y méretű nyári gumik közül a 2010-es ADAC teszten 5 modell „különösen ajánlott”, hét pedig „ajánlott” besorolást kapott. ADAC öt terméket nem ajánl a vizes útburkolaton nyújtott gyenge vagy rossz teljesítményük miatt. Tizenhét 225/45 R 17 es méretű gumimodell állta ki az ADAC próbáit, többnyire olyan modellek, melyeket előszeretettel használnak az Audi A3, a Ford Focus, a Mercedes C-osztály, az Opel Astra és számos VW sportos változatain.

unknown unknown



Hogyan előzzük meg a gumidefektet?
 

Hogyan előzzük meg a gumidefektet?

Az ADAC német autóklub statisztikái szerint 2008-ban több mint százezer alkalommal okozott balesetet gumidefekt Németországban. A károk nagy része elkerülhető lett volna, ha a vezetők jobban betartják a szabályokat.

hvg.hu hvg.hu

Nem fogynak az autók, nem fogynak a gumik
 

Nem fogynak az autók, nem fogynak a gumik

Ha nem fogynak az autók, nincs akkora kereslet az autógumik iránt sem. Nem csupán a beszállítói igények csappantak meg, a másodlagos fogyasztók is egyre inkább kitolják a gumicserét.

hvg.hu hvg.hu