Beszippantotta egy gép hajtóműve, meghalt egy repülőtéri munkás Amerikában
Életét vesztette az a munkás, akit a San Antonió-i nemzetközi repülőtéren beszippantott a Delta Airlines egyik repülőgépének hajtóműve péntek este.
Életét vesztette az a munkás, akit a San Antonió-i nemzetközi repülőtéren beszippantott a Delta Airlines egyik repülőgépének hajtóműve péntek este.
A járvány utáni megnövekedett igényeket egyébként is nehezen kielégíteni képes légiközlekedési-ipar most újabb problémával szembesül: az egyik legnagyobb gyártó új generációs hajtóművei olyan gyakran szorulnak karbantartásra, hogy gépek százai kényszerülnek földön maradni. A helyzet súlyosságát jelzi, hogy már van légitársaság, amely emiatt jelentett csődöt. A hajtóműválság a Wizz Airt is sújtja.
A jelenleg használt ionhajtóművekhez képest sokkal hatékonyabb megoldással ellát elő az amerikai IVO. Már idén nyáron tesztelhetik az űrben az űreszközök mozgásához energiát nyerő technológiát.
Az Egyesült Államok űrhivatala is érdeklődik a Kaliforniai Egyetemen megálmodott hajtómű iránt, amely tízszer gyorsabb utazást tenne lehetővé, mint a most az emberiség rendelkezésére álló technológia.
A kínai Csangsa Nemzeti Védelmi Műszaki Egyetem kutatóinak sikerült lelassítaniuk a hiperszonikus hajtóműbe bejutó levegő sebességét, így fokozni tudták az üzemanyag égését.
Statikus tesztet hajtott végre csütörtökön a SpaceX a Starship nevű űrhajó hordozórakétájának hajtóműveivel. A Raptorok jól dolgoztak.
Az űrutazás jövője azon múlik, hogy sikerül-e a jelenleginél hatékonyabb hajtóműveket építeni. A jelek szerint igen.
A NASA az amerikai védelmi minisztériumhoz tartozó fejlesztő részleggel közösen 2027-ben tesztelné le azt az új hajtóművet, ami segítene az űrhajósoknak a gyorsabb űrutazásban.
Jelenleg nagyjából hét hónapon át tart, hogy egy űrhajó a Földről eljusson a Marsig, mert a hajtóművek nem elég fejlettek a nagyobb sebesség eléréséhez. A megoldás azonban a csőben lehet.
A HondaJet Elite II 13 ezer méteres utazómagasságra, valamint 781 km/h sebességre is képes.
A toronyban szolgálatot teljesítők is szemtanúi voltak az incidensnek. A járat nem volt üres.
A Csillaghajó hordozórakétájával előzetesen semmi olyan tesztet nem tervezett a SpaceX, amihez be kellett volna gyújtan a hajtóműveket. Ehhez képest viszont robbanás rázta meg az állást.
Az amerikai rakéták az RD-180 rakétahajtóművet használják, amelyekhez a nyugati szankciók miatt most nem jut hozzá az Egyesült Államok.
Az orosz Szojuz MSZ-18 űrhajó hajtóművét pénteken tesztelte Oleg Novickij űrhajós, ám a procedúra a tesztidőszak lejártával sem ért véget.
A SpaceX mérnökei egyetlen éjszaka leforgása alatt tettek 29 Raptor hajtóművet az űrvállalat legnagyobb rakétájára.
A brit Bath-i Egyetem kutató egy olyan ultrakönnyű, grafén alapú hangszigetelő anyagot fejlesztettek ki, amitől a repülőgép hajtóművének hangereje olyan lehet majd, mint egy hajszárítóé.
Azokat a gépeket javasolják a földön tartani, amelyeket egy bizonyos típusú hajtóművel szereltek fel.
A hajtómű burkolatának karimája egy ház udvarára esett.
A lüktető sugárhajtóművet leginkább a repülőgépmodelleknél használják, de a jelek szerint másra is jó.
A lézertechnika ott is kamatoztathatónak tűnik, ahol sokan egyáltalán nem számítanának rá: az űrutazás területén.