25 milliárd kilométerről sikerült megszerelni a Voyager–1 űrszonda hajtóművét
Korábban megoldhatatlan hibaként tartották számon a Voyager– 1 fő hajtóművének meghibásodását, a NASA mérnökei azonban megoldották a lehetetlennek tűnő feladatot.
Korábban megoldhatatlan hibaként tartották számon a Voyager– 1 fő hajtóművének meghibásodását, a NASA mérnökei azonban megoldották a lehetetlennek tűnő feladatot.
A hajtómű kapott lángra az American Airlines dallasi járatán. Tizenkét ember sérült meg.
Az orosz Roszatom tudósai állítólag egy olyan plazmahajtóművel rukkoltak elő, ami forradalmasíthatja a bolygóközi utazást. A prototípus már megvan, most a finomhangolás és a tesztelés kezdődik.
A brit Leicesteri Egyetem cége, a Perpetual Atomics kezdte el annak a rendszernek a fejlesztését, ami a jövőben atomenergia segítségével termelne áramot és hőt a világűrben.
A NASA mérnökeinek le kellett kapcsolniuk a Voyager–1 űrszonda egyik hajtóművét, mert eltömődött az üzemanyagcsöve. A feladat azonban nem volt egyszerű.
Charles Buhler egy céget is alapított, miután úgy látja, már csak idő kérdése, hogy az űrrakéták üzemanyag nélkül is el tudjanak jutni a világűrig.
Kielemezte a Virgin Atlantic annak a tesztrepülésnek az adatait, amire majdnem fél évvel ezelőtt került sor. Az eredmény ígéretes.
Kicsi, megfizethető és nagy üzemanyag-hatékonyságú hajtómű fejlesztésének finanszírozásába kezdett a NASA. Az űrhivatal és a mérnökök reményez szerint a technológia forradalmasíthatja az űrutazást.
A következő évtizedben már jóval hatékonyabb hajtóművekkel repülhetnek a kereskedelmi járatok. A NASA ehhez egy francia fejlesztést tart ígéretesnek.
A Rolls-Royce egy Boeing 747-es segítségével teszteli új, Pearl 10X nevű hajtóművét, melyet elsőként a francia Dassault legújabb üzleti repülőgépei kaphatnak meg.
A szárnyban is kárt tett a hajtóműről leváló borítás egy Boeing 737-800-as gépen vasárnap. A gép felszállt, de megszakította a repülést.
Kína űrhajósaival három hónap alatt tenné meg a Föld–Mars távolságot oda-vissza. Az utazás kulcsfontosságú hozzávalója egy újfajta atomreaktor lehet.
A hajtómű működött, amikor a férfi bemászott. A ruháit és a cipőjét a rendőrök a futópályán találták meg.
Minden eddiginél nagyobb sebességre gyorsíthatja a repülőgépeket az a hajtómű, amely kínai híradások szerint kétféle üzemmódban is képes működni. Egyelőre keveset tudni róla, de fejlesztői állítják, hatékony.
Biztos, hogy az augusztus 20-i légi parádén madárral ütközött az állami Airbus A330-as, és az is biztos, hogy a hajtómű sérülését nem ez okozta. Hadházy Ákos a hajtómű rongálódásának idejét firtatta, erre azonban nem kapott választ a külügytől. Közben közlekedésbiztonsági vizsgálat folyik.
A járattörlések egyes szakértői becslések szerint 132 millió eurós veszteséget jelenthetnek a magyar fapados légitársaság számára.
Korábban több halálos baleset is történt amiatt, mert a repülőgépek hajtóművei véletlenül beszippantottak madarakat. Manapság már ennyire drasztikus következményei nincsenek a jelenségnek, viszont komoly károkat okoz, akár milliárdos nagyságrendben is, ahogyan azt az augusztus 20-án megrongálódott honvédségi teherszállító gép esetében is láthattuk.
A Wizz Air járatokat kénytelen törölni az őszi időszakban, és az utasok számára átfoglalási lehetőséget, jóváírást vagy a jegy vételárának teljes visszatérítését is felajánlja. A hvg360-on megjelent cikkünkben már májusban megírtuk, hogy gond lehet a Wizz Air új generációs hajtóműveivel.
A Boom Supersonic már 130 repülő legyártására kapott megrendelést, igaz, az Overture nevű gép fejlesztése még javában tart. Amikor elkészül, ez lesz a világ leggyorsabb utasszállítója.