A Mol másfél éve már visszahívta a Mohu most menesztett vezérigazgatóját
A kirúgás miatt beküldött cégbírósági papírokból kiderült, hogy 2024 januárja óta egy háromtagú igazgatóság látja el a vállalat vezetését.
A kirúgás miatt beküldött cégbírósági papírokból kiderült, hogy 2024 januárja óta egy háromtagú igazgatóság látja el a vállalat vezetését.
Mai dátummal módosították a vonatkozó rendeletet, úgy tűnik, azt szeretnék, ha gördülékenyebben menne a visszaváltás. Ennek érdekében megteremtették a lehetőséget, hogy akár bevételeinek csökkentésével is büntethessék a céget.
A versenyképességgel nehezen összefüggésbe hozható módosításokat is tartalmaz az a törvényjavaslat, amelyet Tuzson Bence nyújtott be. Az Orbán Viktor külföldi útjaira vonatkozó adatigényléseket például már biztonságpolitikai szempontokra hivatkozva is megtagadhatná Szijjártó Péter, míg Navracsics Tibor pályázatok nélkül is osztogathatja az önkormányzatoktól elvont iparűzési adót.
Az ügyfeleknek azt mondják, csak nullás közüzemi számla esetén engedik el a szemétszállítást. A sajtó megkeresésére mást állítottak.
A hulladékkoncesszió nyertesének döntése nyomán a Viridis-Pannonia Nkft. helyett január elsejétől a Kaposvári Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. látta el a hulladékgazdálkodási feladatokat, a helyiek azonban folyamatosan demostráltak a döntés ellen, amelyet a térség fideszes képviselője is kritizált. A Mohu végül megállapodott a helyi céggel, 2025-ben még biztos ők ürítik a kukákat.
A palackvisszaváltási rendszer és a hulladékipar uralja a Világi Oszkár Mol-vezérhelyettessel készített Mandiner-interjút. Megerősíti a cég akkumulátor-újrahasznosítási terveit, egy kevés szót ejt azért az orosz kőolajról, valamivel kevesebbet a fociról és három mondatot a borról is.
Máshol is döcögve indult a kötelező visszaváltási rendszer, de lassan mindenki rutint szerez a repontos automaták használatában és üzemeltetésében. Már tudják, mi okozta a banki utalások csúszását, mitől álltak le sokszor a gépek, miért nem ismerték fel egyes 50 forintos palackokat, és milyen arányban próbáltak trükközni a rafkós visszaváltók. Bakos Dáviddal, a visszaváltó-automatákat gyártó norvég TOMRA magyarországi ügyvezetőjével pillantottunk be a sokat szidott rendszer kulisszái mögé és elemeztük az indulás tapasztalatait.
Sokan szembesülnek akadályokkal a július 2-vel már a gyártók számára is kötelező palackvisszaváltási rendszer működése során. Állandóan bedöglő és napokig meg nem javított automaták, szanaszét dobált régebbi, nem logós és a gépek által sokadjára is visszadobott újabb, logós palackok borzolják a felhasználók idegeit. A napi 2,5 millió tranzakció jelzi, az új rendszer sokakat megmozgat, ez lehet a nyár egyik nagy közös, bár pozitívnak nem mindig nevezhető élménye.
A Mohu szerint nőtt, illetve nő a hulladékok elkülönített gyűjtése. A minisztérium közben visszadobta a cég tavalyi jelentését, a gyáriparosok szövetsége szerint a nyilvános adatbázisok is ellentmondók. A cégek által fizetett hulladékkezelési díjat túl magasra szabta a kormány, a Mol pedig a jelek szerint túl nagy fába vágta a fejszéjét a koncesszióval.
A beszámolót hiányosnak és pontatlannak ítélte az Energiaügyi Minisztérium.
Szolnokon indult először a biohulladék gyűjtése, a fővárosban márciusban indulhat a rendszer.
Van, aki csak most szembesül vele, hogy oda a korábbi kedvező szemétdíja, ott, ahol a szolgáltató vagy az önkormányzat a tavaly bevezetett hulladékkoncesszióval párhuzamosan kivezette a korábbi szemétdíjkedvezményt. Ha sokallja a díjat, váltson kisebb kukára – javasolják az érintetteknek.
Azt már tudjuk, hogy januártól indul a konyhai hulladékok szelektív gyűjtése, de sok kérdés még tisztázatlan volt, egészen mostanáig. Ki gyűjtheti külön a biohulladékot? Mit lehet bedobni az új, barna kukákba, és mit nem? Pénzbe kerül majd? Kötelező lesz? Nem lesznek túl büdösek az új kukák? Itt vannak a válaszok.
A jövőben minden, 10 ezer lakosúnál nagyobb településen lesz hulladékudvar, az 5 ezer – 10 ezer közötti településeket „mobil udvarok”, kitelepülő járműkaravánok fogják ellátni.
Előbb kell fizetni a számlákat, mint ahogy a bevételek jönnek, és a beruházások is forrást igényelnek – indokolta az olajcég a Mohu-ban történt tőkeemelést.
Nem éri meg visszavásárolni az autóbontóknak a MOHU-tól a roncsokat, amikből előtte kimazsolázták a jó pénzért eladható alkatrészeket. Ráadásul alacsony árakat szabtak a bontási tevékenységre is.
Drasztikusan növeli a cégek költségeit és vele az inflációt, kurtán-furcsán ítélték oda a koncessziót, feltűnően kedvező lépéseket tesz az érdekében a kormányzat, sokan kételkednek a sikerében – sorakoznak a kérdések a most szombaton induló új hulladékrendszerrel kapcsolatban, amelyet 35 évre kapott meg a Mol Nyrt. Mit vesz majd észre ebből egy mezei állampolgár, és egy hulladékát felelősen kezelni kívánó vállalkozás? Tényleg azért drágultak a sokszorosukra a környezetvédelmi termékdíjak, és módosították úgy a jogszabályokat, hogy kedvezzenek a kormány kedvenc olajcégének? Mire készül hulladékfronton a Mol? Nagyok az ambíciók, de nem örülhet mindenki felhőtlenül.
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
Hiábavaló lehet az utólagos törvénymódosítás a civil szervezet szerint.
A Transparency International szerint az MNB megkerülte a közbeszerzési törvényt a régi Postapalota bebútoroztatásánál.