Satufékezett az autógyártás, továbbra is padlón a magyar ipar
Júniusban 4,9, az egész első félévben 3,9 százalékkal volt alacsonyabb az ipari termelés idén, mint tavaly.
Júniusban 4,9, az egész első félévben 3,9 százalékkal volt alacsonyabb az ipari termelés idén, mint tavaly.
A kínai villanyautókat sújtó uniós büntetővámok miatt a nagy gyártók váltottak a tisztán elektromos autókról. A hibrideknél élesedő árverseny tovább nehezíti a már most is szenvedő európai autószektor helyzetét.
Közzétette a KSH, hogyan jött ki ez az adat az augusztusi ipari termelésről.
Továbbra sem találja az újraindítás gombot a magyar ipar: az ágazat teljesítménye idén júliusban 1,3 százalékkal csökkent, a héthavi mínusz pedig 3 százalék. Az NGM sem túl optimista.
Mozdonyok és tehervagonok beszerzéséről és magyarországi gyártásáról állapodott meg egy magyar és két kínai cég.
A Skoda alkatrészhiány miatt legalább egy hétre leállítja a gyártást csehországi üzemében.
A honvédelmi miniszter által gründolt Magyar Vagon megszerezte a MÁV-tól a Szolnoki Járműjavítót is, az oroszok kiszállása után pedig egyedül teljesíti a teljes, egymilliárd eurós egyiptomi kocsimegrendelést. A forrást az állami Eximbank biztosítja.
Ezt közölte a Nikkei kicsit szomorúan állapítva meg, hogy épp Japánt taszította le a trónról Kína az első negyedévben. Miért? Mert Kína villámgyorsan tör előre az elektromos autók gyártásában és exportjában, és jelentős mértékben tudta növelni eladásait Oroszországban, amelyet szankciók sújtanak Putyin Ukrajna elleni agressziója miatt.
Motorból és autóból is többet gyártottak, mint egy évvel korábban.
A járműgyártás fél év után tudott végre növekedni, az élelmiszeripar is kimondottan jól teljesített januárban, így jött ki az év elején a legjobb magyar ipari adat, mióta kijöttünk a válságból.
Nemhogy az előző évivel, de az előző hónappal összehasonlítva is visszaesett a hazai ipar teljesítménye. Az ok továbbra is a járműgyártás visszaesése, amit elsősorban a globális félvezetőhiány okoz.
A csoportszintű elektromosítási tervek határozhatják meg a magyarországi autógyárak sorsát. A nagy gyáraknak könnyebb dolguk van az átállással, a beszállítók feladata nehezebb.
Az export és a megrendelések is jelentősen csökkentek a világjárvány miatt elrendelt korlátozások következtében – derül ki a KSH részletes adataiból.
Az autógyáraktól az IT-cégekig magyarországi vállalatok is megérezhetik a koronavírus hatását: több kínai gyárban nincs termelés, nem tudni, a készletek meddig tartanak ki, lesznek-e ellátási gondok. Olyan cégek vezetőivel beszéltünk, amelyeknek Kínában (is) van érdekeltségük.
Egy kormányhatározat verseny nélkül az orosz Transmashholdingot jelölte ki arra, hogy megvegye a Dunakeszi Járműjavítót, az üzlet azonban elakadt. Az új cég több mint ezer egyiptomi vasúti kocsi legyártását nyerheti el egy furcsa tenderen, elbukhatja viszont MÁV-nak készülő emeletes vonatok összeszerelését. Az üzletben sok a kérdőjel, például az is, hogyan került bele a londoni nagykövet.
15 házi gyártású vagon már forgalomban van.
Merkel már tárgyalna az amerikai elnökkel, hogy ne vessenek ki vámot az európai személygépkocsikra.
Magunk gyártanánk új kisföldalatti-, fogaskerekű- és HÉV-szerelvényeket, mellékvonali vasúti és intercity kocsikat és legalább 3000 hazai buszt 2019-ig az elfogadott kormányprogramok szerint. Megnéztük, hogy mégis hol, hogyan és miből.
A járműgyártás húzóágazat, a hozzáadott érték szerint azonban az 50 legnagyobb magyarországi cég a termelékenységéhez képest régiós összevetésben igen alacsony bért fizet dolgozóinak, ami az elvándorlás miatt hozzájárulhat a szektorra jellemző munkaerőhiányhoz - derül ki a Költségvetési Felelősségi Intézet Budapest (KFIB) elemzéséből.
A teljesen átalakuló járműiparban egy kis cég is képes olyan termékek előállítására, amelyekért sorban állhatnak az autógyártók. Legalábbis három osztrák testvér most olyan elektromos hajtásláncot és akkumulátort villantott, amit szerintük a legtöbb autógyártó csak szeretne.