Ahogy a dolgok haladnak, semmi sem marad a magyar államból, mire a Fidesz országlása véget ér. A legújabban kiszervezett-privatizált vagyonelem a MÁV karbantartó és kocsiépítő részlege, a MÁV Vagon Kft., vagyis a Szolnoki Járműjavító. A Dunakeszi Járműjavítót (DJJ) már 2020 közepén eladta az államvasút, a vevő pedig éppenséggel ugyanaz: a kormányközeli Magyar Vagon Zrt. A mostani privatizációt a MÁV-Start vezérigazgatója, Mosóczi László jelentette be Szolnokon, azzal együtt, hogy – immár magánkézben – újraindul az IC+-kocsik gyártása, a középtávú tervek közt szerepel HÉV-kocsik és -motorvonatok készítése, a távlati terv pedig a tehervagongyártás.
A Magyar Vagonba integrálódva a Szolnoki Járműjavító jó eséllyel az egyiptomi vasúttársaságnak még leszállítandó közel 600 kocsi legyártásában is kap majd feladatot. Az egyiptomi megrendelés eredetileg orosz–magyar kooperáció volt, tipikus NER-konstrukcióban. A finanszírozást az orosz és a magyar állami eximbankok biztosították Kairónak, a gyártásban a Transmashholding (TMH) tveri gyára és a DJJ vett részt. Utóbbit még előbb megvásárolta a TMH magyarországi leányvállalata, amelyben részesedést kapott a Magyar Vagon – a cég alapító-tulajdonosa Szalay-Bobrovniczky Kristóf jelenlegi honvédelmi miniszter.
Pénz beszél: a NER-lovag, aki tovább üzletel a szankciós listán szereplő oroszokkal
Egyelőre nem zavartatja magát az Oroszországot érintő szankciók és az üzleti etika által a kormánykedvenc üzletember: a rendszerbe mélyen beágyazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf zsíros vasúti biznisze egy orosz óriáscéggel nem állt le.