#kiskereskedelem

A Lidl kivégezte a Mikulás rénszarvasait
 

A Lidl kivégezte a Mikulás rénszarvasait

Nagyon szerencsétlen kampánnyal indította a Lidl a Mikulás/karácsonyi időszakot Nagy-Britanniában. A boltjaiban rénszarvashúst kezdett forgalmazni, aminek csomagolásán mindenki, így a gyerekek számára is jól azonosítható piktogrammal teszi egyértelművé, hogy milyen húsról is van szó. "Ki húzza a Mikulás szánkójat, ha a rénszarvasok a hűtőben vannak feldarabolva?" – aggódnak a brit gyerekek.

hvg.hu hvg.hu

London a legmenőbb kereskedőváros
 

London a legmenőbb kereskedőváros

London a legvonzóbb európai helyszín a kereskedők számára, Párizs a második, Moszkva a harmadik, de nagyon gyorsan fejlődik. A Zara az egyetlen márka, amely minden jelentősebb európai kiskereskedelmi piacon jelen van. Budapest a lista második felében szerepel.

hvg.hu hvg.hu


Egyre langyosabb a decemberi bevásárlási láz
 

Egyre langyosabb a decemberi bevásárlási láz

Decemberben folyik az év legnagyobb bevásárlási őrülete, s ezen a gazdasági válság sem tudott különösebben változtatni. Sok kereskedő(cég)nek ebben az egy hónapban dől el, hogy milyen évet zár, sőt nem ritkán az is, hogy a következő évben is "kinyit-e"? A válság hatására azonban "válogatósabbak" lettek a vásárlók, azaz tovább erősödik a vételár mindenhatósága, s ezt a kormány jövőre bejelentett intézkedései csak fokozzák.

hvg.hu hvg.hu


Olaszországban mindent hamisítanak
 

Olaszországban mindent hamisítanak

Az olasz gazdaságtól évi 110 ezer munkahelyet és 6,9 milliárd eurót von el a termékhamisítás - állapította meg a római gazdasági fejlesztési minisztérium felmérése, amely szerint nincsen termék, amely megmenekülne a hamisítás elől.

MTI MTI

A kis boltok szenvednek a kereslet visszaesésétől
 

A kis boltok szenvednek a kereslet visszaesésétől

A hazai vásárlóerő gyengülése, jó esetben stagnálása a fogyasztást is visszafogta. A szakemberek 2013-ra sem várnak javulást. A reáljövedelmek zsugorodása, a kereslet visszaesése miatt elsősorban a kis boltok kerültek nehéz helyzetbe - írja a Népszava hétfői száma.

MTI MTI

A Rossmann vágtat a piachoz képest
 

A Rossmann vágtat a piachoz képest

A Rossmann Magyarország Kereskedelmi Kft. idén közel 10 százalékos növekedést ért el. A cégnél idén nyártól újra magyar ügyvezető, Flórián László látja el a szervezet operatív irányítási feladatait.

hvg.hu hvg.hu

Milliárdok hevernek vásárlói hűségpontokban
 

Milliárdok hevernek vásárlói hűségpontokban

A különböző áruházi akciók keretében és a vásárlói hűségkártyákon piaci becslések szerint legalább 4-5 milliárd forint gyűlhetett össze beváltásra várva. Mostanra már izmos "másodlagos piac" is kialakult, ahol szükség szerint be lehet szerezni az esetleg hiányzó, kis matricákkal tesi füzetecskéket.

hvg.hu hvg.hu



Ismét hódít az illegális cigaretta
 

Ismét hódít az illegális cigaretta

Visszafordult az illegális dohánykereskedelem arányának csökkenő tendenciája, s a feketekereskedelem újra növekedésnek indult. A fertőzött forgalom növekedése eközben az ország keleti régióiról áttevődött a déli megyékre, azaz nagyon megnőtt Szerbiából érkező svarcdohány mennyisége.

hvg.hu hvg.hu

Magához tért a Carrefour
 

Magához tért a Carrefour

Úgy fest, sikeres volt a Carrefour reorganizációja, a kiskereskedelmi hálózat sorozatos profitfigyelmeztetések után az idei harmadik negyedévben a vártnál jobb teljesítménnyel lepte meg a piacot.

hvg.hu hvg.hu

Alig marad Aranypók üzlet
 

Alig marad Aranypók üzlet

Franchise rendszerben működnek tovább a megmaradó négy Aranypók üzlet, a társaság ugyanis tervei szerint 15 boltot bezár. A tovább üzemelő üzleteket a dolgozók működtetik, a jogok azonban a változatlan tulajdonosoké maradnak.

hvg.hu hvg.hu

A luxusmárkáknak is drága az Andrássy út
 

A luxusmárkáknak is drága az Andrássy út

Nem tűnik enyhülni az Andrássy út kihaltsága, elsősorban a magas bérleti díjak miatt. A Váci utcában és a Teréz körúton eközben azonban a kereslet 10 százalék alatt tartja az üres üzletek arányát.

hvg.hu hvg.hu

Kevesebbet és olcsóbban vásárolunk
 

Kevesebbet és olcsóbban vásárolunk

Az idei első félévet a gazdaság és a fogyasztás további stagnálása jellemezte. Egyedül a diszkontok tudták a forgalomból való részesedésüket némiképp növelni. A vásárlói viselkedés további racionalizálása számos területen érzékelhető. A saját márkás termékek vásárlásai ismét emelkedő arányt mutatnak szinte minden értékesítési csatornában.

hvg.hu hvg.hu

Lehagyja a Coop a CBA-t
 

Lehagyja a Coop a CBA-t

Jelentősen bővült a Coop-csoport hálózata azzal, hogy a CBA-tól átigazolt három cégcsoport csatlakozott hozzájuk. Zs. Szőke Zoltán, az Áfeosz-Coop elnöke az InfoRádiónak azt mondta, hamarosan aláírják a szerződést a vidéki Match-boltok felvásárlásáról is.

hvg.hu hvg.hu

Kevesebb, de drágább kozmetikumokat vásároltunk
 

Kevesebb, de drágább kozmetikumokat vásároltunk

Átlagosan 2 százalékkal, mintegy 200 milliárd forintra emelkedett háztartási vegyiáruból és kozmetikumból a boltok bevétele január-augusztusban, mennyiségben azonban 3 százalékkal kevesebbet adtak el. Érték alapon számítva az átlag felett bővült a mosogatószer, papír zsebkendő, pelenka, tusfürdő és szappan kiskereskedelmi forgalma.

hvg.hu hvg.hu

Már nem akar közös bizniszt a Coop és a CBA
 

Már nem akar közös bizniszt a Coop és a CBA

Rég volt már, amikor még közös biznisz keretében kebelezte volna be a két magyar kiskereskedelmi üzletlánc a belga érdekeltségű Match-ot. A C és C Partner nevű közös cégüket is megszüntették és most éppen egymást egymást gyengítik.

hvg.hu hvg.hu

Vége a CBA és a Coop közös cégének
 

Vége a CBA és a Coop közös cégének

Megszüntette a CBA és a Coop azt a közösen alapított céget, amelyet korábbi piaci információk alapján a Profi és a Match üzletlánc boltjainak megvásárlására alapítottak - közölte a Magyar Nemzet. Fodor Attila szóvivő szerint viszont a CBA továbbra is intenzíven folytatja tárgyalásait a magyar piacról kivonuló láncokkal a boltjaik felvásárlásáról, többek között ezért sem félnek a három CBA-partner Coophoz való átlépésének hatásaitól.

hvg.hu hvg.hu