szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy friss felmérés azt mutatja, hogy a fogyasztók számára nagyon kevés jelentőséggel bír, hogy milyen márkájú terméket kínálnak nekik, sőt akár el is tűnhetne a brandek nagy része.

Az emberek többségét nem zavarná a márkák 73 százalékának eltűnése – derül ki az Havas Media Group 23 ország 134 ezer fogyasztója körében végzett Meaningful Brands című kutatásából, amit a turizmusonline ismertet a Kreatív Online alapján. Különösen Európában és az USA-ban kritikusak a márkákkal a fogyasztók, a két régió fogyasztói szerint akár 92 százalékuk is mehetne a süllyesztőbe. Globálisan ugyanilyen rossz azon márkák aránya, amelyekről az emberek úgy tartják, hogy jelentősen pozitív hatással van az életükre.

Szintén Európában és az USA-ban a márkákkal szembeni óriási elvárások mellé bizalmatlanság társul, de globálisan is csak a megkérdezettek 48 százaléka bízik bennük. A nyugat-európai és amerikai megkérdezettek mindössze 29 és 28 százaléka gondolja úgy, hogy a márkák keményen dolgoznak az életük jobbá tételén, és csak 21 százalékuk érzi úgy, hogy őszintén kommunikálnának. Ez az arány lényegesen rosszabb a globális 32 százaléknál, amit Latin-Amerika és Ázsia húz fel. A megkérdezettek közel háromnegyede (71 százaléka) szerint a márkáknak sokkal több szerepet kellene vállalniuk a szociális problémák megoldásában és az életminőségünk javításában.

A legutóbbi, 2011-es kutatás óta a márkák rangsorában jelentős változás történt, az első tíz fele technológiai márka lett, az első ötből négy. Az első helyet a Google szerezte meg, utána a Samsung, a Microsoft, a Nestlé és a Sony jön. A szektorok közül az első helyen a retail végzett, másodikon az étel-ital, a harmadikon az it- és a fogyasztói elektronikai márkák.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!