A nap fotója: Erre a Teslára az égiek is vigyáztak
A viharos szél egy méretes napelemet fújt az autó felé, a kocsinak mégsem lett semmi baja.
A viharos szél egy méretes napelemet fújt az autó felé, a kocsinak mégsem lett semmi baja.
Feleannyit kell majd fizetni kilogrammonként a napelemek után.
Ha még nem tudta volna: a kormány „a lehető legtöbb naperőmű létrehozását támogatja Magyarországon”. Mindezt 8 hónap alatt, részletekben jelentette be Lázár János, és a szeme se rebbent. Körbejártuk, mit hozhat jövőre a magyar nemzeti napelemforradalom.
Nem feltétlenül kell komoly kiadásokba verni magunkat, ha valamilyen hasznos kis készülékkel vagy kiegészítővel lepnénk meg ismerőseinket. Vagy éppen magunkat. Vagy az okostelefonunkat.
Fogyatkoznak, mert sorra cáfolatot nyernek a napenergia – és úgy általában a megújuló energiát hasznosító energiatermelők – terjedésével szemben felhozott korábbi gazdasági, technológiai, vagy akár környezetvédelmi érvek. Az a tézis azonban makacsul tartotta magát, hogy napelemeket csak mezőgazdaságilag értéktelen területekre érdemes telepíteni. Nos, ez is megdőlt.
Kilogrammonként 114 forintról 57-re csökken a napelemek után fizetendő termékdíj, hamarabb térülhetnek meg a beruházások.
A napenergiát és a mozgási energiát is hasznosítja az a találmány, amelyet a magyar Platio startupcég fejlesztett ki, és amelyet most az olasz Repubblica is bemutatott egy videóban.
Átadták az osztrák főváros első napelemes padját az Enkplatzi Iskolák előtti téren. A beruházás egy nagyobb bécsi városmegújító projekt, a "Smarter Together" ("Együtt okosabban") része.
Egyre többen próbálják munkára fogni az utakra eső napfény energiáját, ám a kísérletekben még mindig jóval több az ígéret, mint a valódi haszon.
Több százan vonultak fel vasárnap Sydney-ben azt követelve, hogy Ausztrália engedje be az országba azokat a menekülteket, akiket jelenleg Pápua-Új Guineában és Naurun tartanak fogva.
Hetedszer is a holland csapat győzött a napenergia-meghajtású autók ausztráliai gyorsasági versenyén, amelyen több mint 3000 kilométert tesznek meg a járművek Ausztrália sivatagos belsején át.
Három éven belül itt a sofőr nélküli autó – így lelkendeznek a lapok Kaliforniában, ahol jelenleg 42 cég folytat kísérleteket. Ezt hamarosan a közutakon is megtehetik, méghozzá legálisan.
A tavalyi évben fordul elő először, hogy a napenergia növekedése volt a legkiemelkedőbb a globális energiapiacon. A szakemberek elismerték: eddig alábecsülték a megújuló energiaforrások elterjedésének növekedési ütemét.
Hasonló boom vár a napenergia-telepekhez használható akkumulátorokra is, mint a napelemeknél volt az ezredfordulót követően. Nemcsak a német energiafordulatból vezethető ez le, mert Amerika és Kína is ebbe az irányba tart.
Ha helyben több áramot termelünk, egyre inkább villamos energia alapúvá alakítjuk át a háztartásainkat. 2020-tól uniós jogszabály is erre kötelez majd.
A fejlesztők nem csináltak egyebet, mint maximálisan kihasználták a rendelkezésre álló hatalmas felületet.
Tényleg sérülhet a tető, ha a napelemes rendszer telepítése miatt meg kell bontani? Mennyit kell várni a szolgáltatói engedélyre? Ki és mikor kapcsolhatja rá a kis háztartási naperőművet a hálózatra? Egy példán keresztül bemutatjuk.
Bár egyre több helyen kezelik a lakóházak természetes részeként, a napelemes rendszerekkel kapcsolatban továbbra is érdemes néhány alaptételt tisztázni. Itt a napenergia-rendszeres kisokos.
Aki napelemet akar a háza tetejére, annak nem csak azzal érdemes számolnia, hogy a beruházás 10-12 év alatt megtérül, hanem azzal is, hogy már a projekt elindításához is érdemes egy sor elméleti dologgal tisztában lennie.
Az Audi és az AltaDevices napelemeket integrálna az elektromos Audik napfénytetőjébe, hogy ezzel csökkentse a kocsik energiaéhségét.