Közös nyelvvizsgázásra hívták a tüntető diákok Orbánt
A tüntetésen a diákok felszólították Orbánt, hogy szeptember elsejéig tegye le a középfokú nyelvvizsgát, különben népszavazási kezdeményezést fognak benyújtani.
A tüntetésen a diákok felszólították Orbánt, hogy szeptember elsejéig tegye le a középfokú nyelvvizsgát, különben népszavazási kezdeményezést fognak benyújtani.
Idén összesen egy tankönyv közül „választhatnak” a franciatanárok, az viszont rossz.
Bár tavaly többen nyelvvizsgáztak, mint 2017-ben, többen valószínűleg csak a nyelvvizsgadíj visszatérítésének bevezetése miatt halasztották 2018-ra a vizsgájukat.
Nemrég sajtóinformációk jelentek meg arról, hogy jövőre mégsem írnák elő a középfokú nyelvizsgát az egyetemi felvételikhez. Az Emmi azonban határozottan cáfolja ezt. Az ombudsman szerint az intézkedéssel súlyosan sérülhetnek az oktatási jogok.
Későn kezdik a magyar gyerekek a nyelvtanulást.
Sokan választják még mindig ezt a nyelvet a könnyű nyelvvizsga reményében, de az adatok azt mutatják, nehéz út ez. Hasonló a helyzet a lovárival is.
A gyerekek motiválatlansága mellett komoly gondot jelent a szakmai-módszertani felkészületlenség, az eszköz- és tanárhiány, valamint az, ha ebből adódóan túl gyakran cserélődnek a nyelvtanárok.
Kell-e közvetítő nyelv ahhoz, hogy hatékonyan tanuljunk angolul vagy németül? Bele merünk-e vágni egy olyan tanfolyamba, ahol az oktató egyáltalán nem magyaráz magyarul? Nyelvtanárok mesélnek az egy- és a kétnyelvű oktatásról.
Nyelvtanárokat kérdeztünk arról, mennyire könnyen tanulnak magyarul az angol, német, francia vagy más anyanyelvűek, és mit tartanak a legnehezebbnek a magyar nyelvben.
Hogyan lehet nyelveket tanulni online, ingyen? Milyen alkalmazások és oldalak közül érdemes válogatni? Mire jó a Duolingo, a Forvo vagy a Babbel? És mi az a language exchange? Mutatjuk.
Megérkeztek az első információk a középszintű németérettségik feladatairól.
Az Oktatási Hivatal közzétette, hogyan kellett megoldani a középszintű feladatokat.
Középszinten 180, emelt szinten 240 percet kapnak a megoldásra a diákok.
A középfokú angolérettségi második része azt méri, képes-e a vizsgázó gyakran használt nyelvtani szerkezetek és lexikai egységek felismerésére, kiegészítésére és létrehozására.
Nagyok a különbségek a közép-európai fiatalok nyelvi magabiztosságában – ez derült ki az Angloville legfrissebb régiós kutatásából. Minden második diák jár magánórára, az iskolai tanórákat pedig nem gondolják túl hasznosnak.
A kivándorlás hatásait már a nyelviskolák is megérzik: sok idős iratkozik be, hogy tudjon beszélni a külföldön született unokáival.
Alig vannak országok Európában, ahol kevesebben tanulnak általános iskolában idegen nyelvet, mint Magyarországon.
Varga Mihály tud róla, hogy az NGM 100 ezer felnőttől venné el a nyelvtanulás lehetőségét?
A magyar felnőtt lakosság kétharmada nem beszél egyetlen idegen nyelvet sem – ez a kiábrándító valóság. A helyzet javítására 15 milliárd forintot biztosított az Európai Unió, ám a programra már csak az összeg harmada áll rendelkezésre. A többit multicégek kapnák tanműhelyek kialakítására, amiből nyelvtudás nem lesz.