#oktatás



Pedagógusképzés és utánpótlás – ha az adatok mögé nézünk, nincs minek örülni
 

Pedagógusképzés és utánpótlás – ha az adatok mögé nézünk, nincs minek örülni

 Bár nőtt a pedagógusképzésre jelentkezők száma, azonban a korábbiaknál is kevesebben vannak köztük a nappali képzésben első diplomájuk megszerzésére jelentkező fiatalok. Az évente a nyugdíjkorhatárt elérő 7-8000 pedagógus pótlására messze nem elegendő az első helyen nappali képzésre jelentkező 3700 fiatal – akiknek többsége nem is fog belépni az oktatásba. Juhász Ágnes, a Civil Közoktatási Platform munkatársának írása.

unknown unknown


Ha elkezdődik az OPNI felújítása, az akkora munka lesz, hogy észre fogja venni mindenki, aki építkezik
 

Ha elkezdődik az OPNI felújítása, az akkora munka lesz, hogy észre fogja venni mindenki, aki építkezik

Az egykori pszichiátria az ország második legnagyobb műemléki épülete, amelybe a kormány egy közép-európai bentlakásos elitiskolát költöztetne. A felújítás kihívásairól az épület állagmegóvásának előkészítésében részt vevő Várhelyi Tibor építészmérnököt és Kelecsényi Kristóf műemléki szaktanácsadót kérdeztük.




Gyarmathy Éva: Jön egy múltba visszavágyó, pozíciót szerzett bohóc, és még a fejlesztést is megvonna a gyerekektől
 

Gyarmathy Éva: Jön egy múltba visszavágyó, pozíciót szerzett bohóc, és még a fejlesztést is megvonna a gyerekektől

Gyerekek tömege küzd ma tanulási nehézségekkel, írja szerzőnk, és hozzáteszi, a megoldás nem a múltba révedés. Jelenleg a legjobb, ami történhet egy tanulási zavarokkal küzdő gyermekkel, ha megfelelő fejlesztést kap, és ha ez nem megoldható, akkor felmentést, mondja. Megjegyzi azt is, a sajátos idegrendszeri fejlődés akár a kreatív tehetség felé is fordulhat.

unknown unknown







„A jelenlegi iskola is fejleszt kompetenciát: a túlélést meg a felejtést”
 

„A jelenlegi iskola is fejleszt kompetenciát: a túlélést meg a felejtést”

Az nem megy, hogy az iskolán belül egy ennyire más világ legyen, mint azon kívül, ez skizofrén állapot – állítja Vass Vilmos oktatáskutató, a Budapesti Metropolitan Egyetem docense, aki szerint előbb-utóbb ez önmagában kikényszeríti a változást. Azokon a területeken fog szerinte előre lépni az oktatás, amelyekre az MI nem tud válaszolni, ez a folyamat a kreatív iskolákat erősíti. Interjú.