#oktatás






„Nem lesz jobb, ezzel együtt kell élni” – Van-e visszaút az iskolába a tartósan beteg gyerekeknek?
 

„Nem lesz jobb, ezzel együtt kell élni” – Van-e visszaút az iskolába a tartósan beteg gyerekeknek?

Milyen lehetőségei vannak egy izomsorvadással élő gyereknek a magyar iskolarendszerben, és miként lehetne segíteni a tartósan beteg vagy épp gyógyulóban lévő diákokat a visszailleszkedésben? Erről beszélgettünk a gimnazista Julkával és édesanyjával, valamint a KórházSuli alapítványt vezető Tóthné Almássy Monikával. A KórházSuli munkáját nemrég a közép- és kelet-európai régióban létező egyik legrangosabb társadalmi innovációs elismeréssel, a SozialMarie-díjjal jutalmazták.












Pedagógusképzés és utánpótlás – ha az adatok mögé nézünk, nincs minek örülni
 

Pedagógusképzés és utánpótlás – ha az adatok mögé nézünk, nincs minek örülni

 Bár nőtt a pedagógusképzésre jelentkezők száma, azonban a korábbiaknál is kevesebben vannak köztük a nappali képzésben első diplomájuk megszerzésére jelentkező fiatalok. Az évente a nyugdíjkorhatárt elérő 7-8000 pedagógus pótlására messze nem elegendő az első helyen nappali képzésre jelentkező 3700 fiatal – akiknek többsége nem is fog belépni az oktatásba. Juhász Ágnes, a Civil Közoktatási Platform munkatársának írása.

unknown unknown


„A jelenlegi iskola is fejleszt kompetenciát: a túlélést meg a felejtést”
 

„A jelenlegi iskola is fejleszt kompetenciát: a túlélést meg a felejtést”

Az nem megy, hogy az iskolán belül egy ennyire más világ legyen, mint azon kívül, ez skizofrén állapot – állítja Vass Vilmos oktatáskutató, a Budapesti Metropolitan Egyetem docense, aki szerint előbb-utóbb ez önmagában kikényszeríti a változást. Azokon a területeken fog szerinte előre lépni az oktatás, amelyekre az MI nem tud válaszolni, ez a folyamat a kreatív iskolákat erősíti. Interjú.