Mint korábban idéztük egyes szakértők véleményét, az iskola azt vizsgálja és azt osztályozza, mit nem tud a gyerek, ahelyett, hogy arra figyelne, amit tud. Szakemberek véleményét kérdeztük arról, mennyire ad reális képet az osztályozás a gyerekek tudásáról.
Nagyjából az derült ki, hogy önmagában egy érdemjegy semennyire, szükség van a jegyek mellett a pedagógusok szóbeli, esetleg írásbeli szöveges értékelésére is. Sőt van néhány iskola, ahol egyáltalán nincsenek érdemjegyek, kizárólag szöveges értékelést vihettek haza a gyerekek.
Mindenesetre, ha a pedagógus nem büntetőeszköznek használja az osztályzatokat és a bizonyítványt, és ha a szülő nem veszi annyira komolyan az intézményt és inkább a gyerekére koncentrál, mintsem a jegyekre, akkor kifejezetten hasznos lehet egy ilyen visszajelzés.
Most viszont önöket, olvasóinkat kérjük arra, hogy értékeljék a jelenlegi osztályozási rendszert, illetve kíváncsiak vagyunk arra is, hogy mennyire elégedettek a közoktatás átalakításával.
A szavazás január 27-én 16 órakor lezárult, az eredményeket hamarosan közzétesszük.